Long time so see

Jag har fått bannor för att jag inte skrivit på länge, jag får ursäkta mig med att jag jobbat som en idiot på sistone, viket resulterat i att jag fått världens mansförkylning nu, med feber, som däckat mig totalt. Riktigt tråkigt. 
 
Det största som hänt sedan sist är helt klart att min älskade gråa prins är helt U.A. på senaste återbesöket! Så stort, och så härligt att få beröm för jobbet jag lagt ner för att ge honom bästa förutsättningar att komma tillbaka. Han har till och med fått börja hoppa, och innan nästa återbeök, som ska ske om ca 1,5 månad, ville Staffan att han skulle ha tävlat. Vi börjar såklart smått, men förhoppningen finns att han ska kunna komma tillbaka fullt ut! 
 
Första gången CC hoppar efter skadan 
 
Nu har han hoppat ett och annat riktigt hinder oxå
 
Han har även fått börja vänja sig vid att gå i normal hage igen
 
Itzy har oxå fått komma hem från betet och har satts igång så smått, dock verkar hon ha fått bekymmer med sina tänder igen, så hon ska till kliniken på fredag och få det uppkollat. Tills dess är det ridning på lång tygel som gäller, men det är inte hela världen, hon får motion åtminstone. Jag var inne med henne till Staffan och röntgade ett väldigt fult överben hon fått, men det var inga konstigheter så det var bara att rida. Skönt.
 
Itzy har fått komma hem
 
 
 
Otto och Monkan går på bete tillsammans med Karins och Carolines sto och föl, Monkan ska kollan på 90 dygn i veckan som kommer. Planen var att jag skulle kolla henne imorgon, men eftersom jag är halvt döende så får jag kanske flytta fram det något. Harley ska oxå kollan på 90 dygn. Hennes bror har förresten debuterat 160 nu, han rids av David Will som ju red Mic Mac nu efter Angelica. Kompetent häst i kompetenta händer, och jag får nästan lite prestationsångest över att ha en så fin häst som Harley i stallet. Sätter ju lite press på en som ryttare, tur hon är dräktig så jag kan skjuta det problemet framför mig. Karmels första föl har ju visats på fölmönstring i mälardalen och med den äran får man väl säga! Tre visade föl och de placerade ig som 1,2 och 4! Får lite flashbacks från när jag använde Algot och folk sa att jag kanske skulle valt någon annan hingst, och sen visades hans första årgång på precis samma sätt! Håll tummarna för att allt går vägen och att jag får ett Karmel-Harley-föl nästa år! Ett föl med Diamant de Semily, Quick Star, Quidam de Revel, Heartbreaker, Carthago, Corofino och Ramiro i stamtavlan går ju icke av för hackor om man säger så! 
 
 
Otto och hans nya vän Bill 
 
Jag tävlar ju Martinas och Hampus häst Sea Cat Ceger, hon går från klarhet till klarhet, och har nu varit iväg och tävlat på bortaplan för första gången. Lite spänt men hon skötte det över förväntan. Fick ett stopp i första klassen men hoppade felfritt i andra, och det är jag väldigt nöjd med, det var över förväntan till och med på en så grön häst, fantastiskt temperament när hon trotts att hon är spänd kan fokusera så på hoppningen. Nästa start blir på onsdag, i Malmö. Får se om det går lika bra då eller om det är nu bakslaget kommer. Lite nervöst är det att tävla någon annans häst, det finns ju ägare och uppfödare som är förväntansfulla och man vill ju inte göra någon besviken. 
 
 
 
 
Just det, det har ju varit Falsterbo oxå, men det var inte många timmar jag var där i år tyvärr, jobbade hela veckan utom på torsdagen, vilket var tur för då var jag bjuden på mingel i VIP-loungen av Lövsta via satsningen Lövsta Star. 42 ston är uttagna, varav 15 är hoppston. Är ganska kul att få vara en del va det hela och det ska bli spännande att se vad mer som väntar i framtiden. Tack så mycket Lövsta för väldigt trevlig pratstund! 
 
Nu ska jag fortsätta med det jag gjort de senaste dygnen, recovery in bed. Riktigt tråkigt men riktigt nödvändigt. 
Ta hand om er så ska jag försöka bli lite bättre på att uppdatera i framtiden! Om abstinensen blir för stor så följ mig på instagram, jolisporthorses, där postar jag lite oftare. 

Kommentera här: