He's back!

Min älskade häst, min bästa vän i hela världen, han är tillbaka! 
Igår red vi vår första tävling ihop efter bäckenfrakturen, bara 90cm på hemmaklubben, men han tyckte det var sååå kul! Han var ganska vild, började med att få sadeltvång på parkeringen, och sedan for han omkring som en vettvilling på framridningen, men han var så himla taggad så det är inte konstigt. Han kändes jättefin och hoppade felfritt, tårarna rann när jag red ut från banan. Lyckotårar. Så mycket jag gråtit för den här hästen, men nu var det av lycka! 
 
 
 
 
Lyckotårar! 
 
Itzy fick oxå hoppa, 80cm, och hon skötte sig fint men blev lite rädd för fladdrande reklambanderoller (det blåste väldigt mycket) vilket gjorde att jag tappade ett halvt galoppsprång och kom på en mittimellandistans, Itzy hoppade av tidigt, och väldigt spänt eftersom hon var lite rädd, och nådde inte över oxern utan rev bakbommen. Duktigt ändå av henne att hoppa, fina lilla tjejen. Dessutom var det första gången jag körde Itzy och CC ihop, men det gick superfint! De uppförde sig väldigt bra. CC gnäggade lite när vi tog ut Itzy, men Itzy var stencool även när hon var själv i släpet. Duktiga! Stort tack till Jannie och mina föräldrar för hjälpen med lastning och hästpassning osv! 
 
Bästa groomarna! Jannie och älskade far!
 
Itzy flyger
 
Fina bakben har hon oxå! 
 
Katten fick oxå komma ut och hoppa lite, men hon hade ingen bra dag på jobbet, att hoppa längs med publiken är väldigt svårt med henne eftersom hon blir väldigt spänd. Denna gången stod kombinationen vid publiken, och jag lyckades inte ens gå fram och visa henne hindren för hon gick inte i närheten. Tänkte chansa då hon var jättefin i klassen innan och hoppades att spänningen skulle släppa efter ett par språng, och hon hoppade 1-3 jättefint, men fick stopp på kombinationen långt innan vi ens kom fram till första hindret. Lykades dock rida igenom kombinationen och visa henne den, och då vågade hon hoppa A hindret men stannade på B, och då valde jag att hoppa ettan och utgå. Träna mer helt enkelt! Förra tävlingen, på Ribban, var hon jättefin, även om det även där var svårt med att hopa längs med publiken. 
 
Katten i Malmö
 
Otto växer så det knakar och är i en väldigt ofördelaktig fas just nu, så fölvisning är inte att tänka på. Däremot är det kul att Karmels föl går så bra på visningarna! Ska bli kul att se hur Harleys föl kommer se ut. Både Harley och Zamona är dräktiga på 90 dygn! Bara 9 månaders väntan kvar nu! 
 
Söta lille Otto
 

Kommentera här: