Dressyrträning

I tisdags var stackars Caroline magsjuk, och Corint har lyckats sträcka sig eller något och är liiite liiite halt, så det blev ingen träning för deras del utan jag och min grå springare fick ta deras plats. Jag tränade ju för Bert förut med Zamona, och jag tog med CC en gång för ett år sedan, men det här med dressyrträning har ju blivit lite åsidosatt eftersom jag haft så mycket annat jag behövt få igenom innan jag kunnat få något ut av en träning. Nu har ju CC mognat mycket mer och är mycket mer ridbar, så nu känner jag att det är värt att betala för att träna för någon, och eftersom jag trivs så bra med Bert så var det ju ingen vidare tvekan när Caroline frågade om jag ville ta hennes plats den här veckan. 
 
CC var lite busig till en början, men skötte sig bra, vi tränade på det som jag själv nöter för tillfället, fattningar, övergångar och sidvärtsrörelser. Bert gillade honom och tyckte han var en flott häst. Han gillade speciellt hans galopp som ju faktiskt är väldigt bra. Bert sa samma sak som jag själv redan vet och jobbar med, att han behöver bli generellt starkare, och rappare i sina ben, samtidigt som han inte ska springa på fortare utan trava och galoppera lååångsamt men med mer energi och aktivitet. Känns skönt att få bekräftat att jag själv är på rätt spår. bert tyckte oxå att jag utbildat honom fint, han är ju väldigt ridbar och lättlärd. Bert sa oxå att CC har väldigt utvecklingsbara gångater och kommer bli en sån häst som kommer kunna stå på stället och galoppera i uppförsbacke typ. Är så glad att höra det eftersom jag ju faktiskt tycker dressyr är väldigt kul. Gick ifrån träningen med världens största leende, så stolt över min egna uppfödning, som jag utbildat helt själv. 
 
Älskar den här hästen. 
 
 

Kommentarer:

1 Helene:

Fin bild :3

Kommentera här: