Debut

Ja, det blev ju ingen tävling för min del idag, vi var ju ett helt gäng som planerat att åka tillsammans, men de andra fick åka utan mig. Det gjorde de så bra så får jag säga! Karin vann sin klass, Maths kom tvåa och Josefina trea, så det var minsann inte dåligt! Johanna fick tydligen ett ner, men hon verkade väldigt glad över säsongsavslutningen. Jag och Z får avsluta hoppsäsongen i Åstorp istället hoppas jag. 
 
Istället åkte jag tillsammans med Anna Hassö och hennes adepter till Revinge för att introducera terräng för våra treåringar. CC uppförde sig kanon, han åker ju släp som om han aldrig gjort annat (när jag kom hem kunde jag till och med lasta ur själv), skötte sig kanon när jag gjorde irodning honom. Marie var supergullig och följde med för att hjälpa mig trotts att hon nyss opererat armen, vilken hjälte! 
 
Jag brukar alltid skritta genom vattenhindret det första jag gör, och så gjorde jag även idag. CC som gått genom massa vattenpölar gick i med bra självförtoende, men när vi skulle gå ur vattnet hände något jag inte alls räknat med, det var is där, och det skrämde skiten ur CC om for upp i luften i två gigantiska bocksprång. Jag som satt på långa tyglar hade inte en chans att sitta kvar utan for av och landade på fötterna. Stackars CC var tokrädd, dels för isen, men även för sin egen reaktion och kanske framförallt för att matte övergav honom i denna livskris. Det tog några gånger med draghjälp innan han vågade sig i vattnet igen, men sen gick det bra. Var ju oturligt att han skulle bli så rädd för något vi tränat så mycket, men vi får hoppas att det släpper så småningom. 
 
Utöver det så hoppade vi lite stockar, lilla graven (utan stock över alltså) och banken. Han skötte sig kanon, men det var lite ketchup-effekten med framåtbjudningen, han förstod nog inte riktigt vad han skulle göra, men det kommer! Det är ju så med treåringar. Nu får han fundera på detta över vintern så ska vi nog ha hittat lite mer framåtbjudning till våren. 
 
Nu försöker jag tina upp i soffan framför küren från Stockholm International Horse Show. Får bli lite hoppning sen tror jag, eller showen kanske? Vi får se! 
 
 

Kommentarer:

1 Emma:

Stackars CC blir rädd och du överger honom?! ;) Haha, kan tänka mig hans min när han tappade dig.

Svar: Haha ja han var verkligen heeeeelt förskräckt! Och jag bara asgarvade :P
Rebecca Joli

Kommentera här: