Kaos

Oh Lord! What a day! 
 
Idag när jag skulle tvätta CCs sår så gick allt åt skogen. Han kommer ju när jag kallar, sötnöten, och när han kom gående mot mig ser jag att hans ben är tjockt som en telefonstolpe och flugorna festar järnet på hans sår på smalbenet. How fun? 
 
Iaf, tar på honom grimman och försöker få ut honom ur hagen, tror ni han gick med på det? Nä. Han är ju inte dum, han vet att om han går ut där kommer matte tvätta såren och det gör ont. Usch, känner mig så hemsk! Han kommer aldrig lita på mig igen!
 
Iaf, efter typ en timmes lockande och pockande så fick jag typ ut honom. Jag säger typ för i samma stund som jag skulle stänga grinden börjar han backa. Han backar rakt in i staketet, får en stöt, får panik, hoppar inte framåt utan bakåt (vilken normal häst gör det lixom?), fastnar i tråden och får ännu mer panik, sliter upp två staketstolpar innan han kommer loss. Jag hängde hela tiden i grimskaftet och försökte väl bromsa honom eller något. Gick sådär. Men men. Tur staketet gav vika så det inte var hans ben som hade fått göra det. Såg framför mig hur han slet av senor och allt, men allt såg bra ut som tur var! Tack staketet för du satte livet till! 
 
Men, där stod jag alltså, mitt i ödemarken, med fyra unghingstar i en hage utan staket. Grattis! Funderade lite lätt förtvivlat på vad jag skulle ta mig till när Johanna kommer körandes med vatten till dem. Thank you Lord! Typ! Johanna räddar mig alltid! Vi satte iaf upp staketet och sedan hjälpte hon mig ut med CC så jag kunde tvätta de där förbenade såren. 
 
Imorgon (och i all framtid) kommer jag tvinga med någon ut och hjälpa mig så det inte händer fler incidenter. Jag kommer även ringa veterinären (igen, hon måste tycka jag är världens mest nojjiga hästägare) för jag tror han behöver antibiotika eftersom benet svullnat upp så. De vill ju inte skriva ut det i onödan nu för tiden, men det är som sagt bra. Nu tror jag dock det bvehövs. Den som lever får se! 
 
Bjuder på en helt orelevant bild på ett teamchasinglag som rider i bara grimma. Hämtad ur boken "Hur man gör en spännande och farlig sport ännu mer spännande och farlig"
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Emma:

Messa om du behöver mig =) Är jag ledig hjälper jag dig gärna!

Svar: du är en pärla!!<3
Rebecca Joli

2 Celie:

Alltså, det händer ju bara inte!

Kommentera här: