Friskförklarad!

...mer eller mindre!

Va på återbesök hos vet med Zamona idag. Vet trodde inte mig när jag sa att hon inte va halt längre, men hon visade ingenting på varken rakt eller böjt spår. Vet var förstummad! Hon sa att så halt som hon va när jag va där sist, va hon övertygad om att hon skulle bli tvungen å spruta henne med kortison. Men som sagt visade hon ingenting!

Den behandling hon fått är följande:
- Fenylbutazon, 2påsar/dag i 10 dagar
- Inga skor
- Thetahealing
- Vanlig healing

De två sista fick hon intensivbehandling de tre första dagarna.
Många tror kanske inte på sånt, men jag är övertygad om att det är det som gjort att hon blivit bra. Vets reaktion gjorde mig ännu mer övertygad.

Nu ska hon sättas igång helt igen, om 6v när vi ska ha börjat hoppa lite smått ska hon på återbesök igen.
Hon ska gå barfota så länge hon kan, sen ska hon få Natural-balance-skor, trivs hon inte med det får hon vanliga tåriktade. Sen får man väl bara hålla tummarna att hon håller!

Fick återigen beröm för hur fin hon e! Vet är inte typen som snackar i onödan om man säger så, men hon upprepade flera gånger att det är en väldigt väldigt fin häst jag har. Det är så underbart att höra! Svävar på små rosa moln varje gång!


Va på Flyinge med henne i morse oxå, nu hade hon 2 ägg som va lagom stora för att inseminera henne, så nu är sperman beställd och imorgon ska hon tillbaka och förhoppningsvis bli med föl=)


Har ju itne berättat om Teamchasingträningen! Det va sjuuukt kul att få träna igen, och Batman va sååå jäääävla stark, men bra gick det! Vi va samtidigt över alla hinder utom det sista när jag inte orkade hålla Batman mer. Den 18 juli är det kval till Ribban. Håll tummarna för det oxå!


Josefine skuttade lite med Batman igår, imorgon blir det badning i sjön om vädret tillåter=)

Kommentarer:

1 Anonym:

hur kan hon bli friskförklarad från en kronisk (eftersom det är medfött/exteriörfel) åkomma?

måste hon fortsätta kollas regelbundet?

Kommentera här: