Helgen gick men inget föl

Ja, vad ska jag säga, jag väntar och väntar på lille fölisen som ska ploppa ut... I förrgår gick slemproppen, och igår verkade det som det var dags. Zamona hade kraftiga verkar och reste och lade sig, vandrade runt, krafsade, stretchade, lade sig, men inget föl kom, hela natten vakade jag (och delvis hade jag extrema tekniska problem, som dock löste sig tack vare att Caroline lät mig låna hennes kamera då min inte ville hitta nätverket, lite lägigt sådär...), men inget föl i sikte. Från ca 02.00 stod hon mest lugnt och sov. När jag låg där ensam på min kammare och stirrade på en sovande märra så kom jag på att hon ju faktiskt gjorde exakt likadant förra året, och då fölade hon dagen efter. Hoppas verkligen att hon gör samma sak i år och levererar en fin och frisk liten bebbe idag! 
 
I tisdags var jag iväg på hoppträning med Itzy, denna gången för Anna Hassö. Anledningen till att det blir lite olika tränare är att jag jobbar så oregelbundet, så jag får köra till lite olika ställen beroende på hur jag jobbar helt enkelt. Dock tränar jag för folk som jag ridit för i många år, alltså Anna och Pontus, och min huvudtränare, som knyter ihop säcken och tar mig i öronen när det behövs, är ju Johanna. Tycker att det är den bästa lösningen jag kan komma fram till i nuläget. Oavsett, träningen var mestadels inriktad på banhoppning, vilket Itzy bhöver just nu, det lir lättare för henne när hon "kommer igång" och det är flera hinder på följd, så som hon är just nu. Det var inga bekymmer, hon är superförsiktig och var riktigt fin att rida. För hennes del är det även bra träning att åka till olika platser och ridas med olika hästar, hon behöver mycket sån miljöträning. Oavsett var hon en superstar, och snart är det dags för tävling! Hennes första start någonsin blir på påskafton, ja, så firar vi påsk i denna familjen! 
 
CC jobbar på med tömkörning, promenader och vattenband och börjar bli starkare och starkare. Härligt att se! han brukar ju knäppa av i nacken, och gärna bli lite hög i nacken oxå, men nu orkar han gå i en lägre form med nosen längre fram, och jag ser skillnad vecka för vecka, vilket känns väldigt motiverande! 
 
Harley har fått en liten paus just nu. Jag har galopperat henne lös, och det gick bra, men annars har hon bara fått gå på lina. Hon måste hoppas mer så ska försöka komma iväg till Anna och Johanna med henne snart igen. 
 
Nä mina vänner, nu ska jag rida, och sen blir det fölvak igen! Håll tummarna för att det tittar ut en liten parvel idag! 
 
 
Zamona och jag vaktar över lilla Inka som föddes den 2/4 förra året. 
 

Kommentera här: