Unghästverkstad

Vi jobbar vidare med unghästarna, Spånet har jag ridit ut på två gånger och hon sköter sig så bra. Hon är så snäll den hästen. Itzy behöver skor innan hon får ridas ut, hon skulle fått i tisdags men hovis blev dålig i ryggen. Det blir skor nu på tisdag istället, och under tiden rider jag henne i ridhuset. Det fungerar bra tycker jag! Hon har faktiskt inte lagt sig ner en enda gång sedan vi satte igång hennte, inte med ryttare på iaf (vi hade en liten melt-down i stallgången för någon vecka sedan bara...). Jalla rider jag så mycket jag hinner, tyvärr har Maja skadat sig så han får en lite lugnare period nu. Fölen växer så det knakar och mår hur bra som helst, snart är det dags för avvänjning av lilla Inka. 
 
CC är ju på kollo igen som sagt och sköter sig jättebra, Johanna rider honom så fint och de har hunnit med två starter i 110 tillsammans med ett ner i varje. Snart har de nog lärt känna varandra och nu närmar sig Breeders med stormsteg! Är så glad att Johanna och Anna hjälper mig med att rida honom, och att han får bo hos dem så de lär känna varandra så de har så bra förutsättningar som möjligt. 
 
Här kommer en liten ridfilm på Itzy-bitzy! Visst börjar det bli ridhäst utav henne? 
 
 
 
Sen har jag såklart hittat ännu en kandidat till Zamona nästa år, nämligen Warrant e: Numero Uno - Nimmerdor - Purioso. Har följt hans avkomma Pricewarrant hela vägen eftersom han är lika gammal som CC och är verkligen imponerad utav den hästen, sen har jag hört mycket positivt om Warrant, och jag gillar stammen. Well well, vi får se hur detta slutar... 
 
 

Kommentera här: