Champion of the Youngsters

Så var vi hemma efter årets upplaga av Champion of the Youngsters på Grevagården i Skövde! Först ska jag nog berätta att jag var på bröllop hos Ina och Per (de som köpte Lina utav mig) torsdag till söndag helgen innan, på måndagen sen var det fölvisning och chippning av föl, dessutom hämtade jag mitt hinder hos mina föräldrar och körde till Ringsjöorten som skulle ha det på sin tävling, så det var en väldigt hektisk mellanlandning i Skåne innan det bar iväg norrut igen. 
 
Vi kom dit på tisdagkväll, och allt gick väl bra om man bortser från att Annas ena häst bestämde sig för att hon inte ville vara med på meeting och fick åka hem igen. Joggade CC lite på kvällen efter alla timmar i släpen oh han kändes pigg och fräsch. 
 
Onsdag sen var det dags för första kvalet. CC var jättefin och hoppade super, men det gick lite fort på slutet och vi fick lite trångt i kombinationen och frambommen på oxern ut rullade av. Den kunde likväl legat kvar, men så är det ibland. 4 fel var jag ändå nöjd med eftersom allt annat kändes som det flöt på bra. Dessutom sa Johanna att hon aldrig sett mig rida så bra, och det blir man ju sjukt glad av att höra.
 
 
 
Torsdagen bjöd på vilodag för mig och CC, men som en liten bonus kom Ina och Per och hälsade på, det blev deras bröllopsresa, det är väl typiskt hästtjejer att fira smekmånad på hästtävling. Dessutom kärade Ina ner sig i CCs boxgranne Bamse, som Anna red, en jättefin 4åring e: Diarado - Levisto - Quidam de Revel - Contender - Farn, ja ni hör ju själva, man kan ju bli kär bara i stammen. 
 
Fredagen sen bjöd på kval två för femåringarna, och jag var så nervös, det var den svåraste 120 jag hitintills ridit, och när till och med Jörgen Larsson säger att det är svårare än Falsterbo, ja, då är det ju ingen barnlek direkt. Sjukt nervös som sagt, trodde aldrig vi skulle komma i mål med under 12 fel, om i kom i mål alls. Många hade nämligen bekymmer redan på hinder nr 3, en oxer från ingången längs med publiksidan som var banans största hinder, och eftersom hinder nr 2 oxå var en maffig oxer med mycket att titta på så var det många hästar som tog i för kung och fosterland över tvåan, sedan fick man inte riktigt ut dem till ingången, eller så ville de ut den vägen, så trean kom plötsligt och där sade många hästar upp sig. Nästa svårighet för min del var hinder 5, ett räcke, och sedan ett böjt spår till en kombination, därefter var det trippelbarr, fem språng lite tajt till ett räcke. Ja, hela banan var svår, relaterade avstånd överallt och hinderna kom snabbt, men min lilla krigare till häst han kämpade på och vi gjorde en superrunda med bara ett litet skitpet, återigen i kombinationen, men in den här gången, jag skulle kanske gett honom lite mer plats in så han fått upp frambenen lite snabbare för nu rullade frambommen på oxern in, men jag var så himla nöjd, stolt och glad när jag red i mål! 
 
 
 
Lördagen var sista tävlingsdagen för vår del, vi red Consulation och jag hade inga förhoppningar på en felfri runda, jag var trött och CC var oxå lite seg efter så många dagar borta, men vi krigade på! Det var verkligen ingen fin runda, men bästa lille hästen hoppade felfritt och jag fick äntligen en sån där fin, rosa championrosett! Det blev ju dessutom vår sista start för året, för nu är det ju Breeders och eftersom jag inte kan rida själv å får CC flytta till Johanna och Anna redan nu så de hinner rida in sig lite. 
 
 
 
Kvällen avslutades med grillafton, och vi kom tvåa i årets musikquiz, vi avancerar! Nästa år vinner vi! Och ja, såklart fick Ina Bamse i bröllopspresent utav Per, slutet gott, allting gott! 
 
 

Kommentera här: