Unghästar är så roligt!

Det är verkligen helt fantastiskt hur snabbt unghästar gör framsteg, och det är så himla kul att få vara en del utav det hela! Itzy har hoppats uppsutten två gånger nu, en gång inomhus och en gång utomhus, det gjorde hon busenkelt, var inga konstigheter och hon var väldigt positiv och framåt! Hela hon har blivit mycket mer bekväm i ridningen, hon slappnar av och "släpper ner mig på ryggen" nu, och tycker det är kul. Hon är fortfarande en väldigt ängslig och känslig individ, men gud vad jag älskar henne! Spånet har också hoppats och hon tyckte det var minst lika roligt! Det är så kul att se hur unghästarnas självförtroende växer hela tiden.
 
För er som följt mig och mina hästar ett tag via bloggen kan jag berätta att Cognac nu vunnit MSV:A med duktiga Elin! Sjukt stort, och så himla roligt! Tänk att en häst som var ett sånt "projekt" och som behövde så mycket stöttning har alla chanser i världen att bli precis lika bra om den bara får rätt stöttning och vägledning i livet. Jag är så stolt och glad att ha gett denna hästen möjligheten till detta, och det är så kul att Elin som gjort ett så himla bra jobb med hans utbildning tog sig an honom! Han är verkligen en exceptionell häst, och ibland får man bara ge hästar som honom lite mer tid och tålamod, men oftast är det dessa individer som blir bäst i slutändan! Parzival är ju ett praktexempel i den frågan.
 
 

Kommentera här: