Vintern kom på besök

Nu har jag börjat sätta igång min lille prins igen, lagom till vintern gjorde ett gästspel. Stenhårt i backen och som grädde på moset kom det snö igår, typ 30cm, och såklart så ligger det på nollan och töar och fryser om vartannat så det verkligen är helt hopplöst underlag ute. Som tur är så ska den inte vara så länge, efter helgen ska det bli plusgrader, om prognosen håller, vilket jag hoppas att den gör eftersom ridhuset kommer vara stängt från måndag pga (efterlängtat) byta utav underlag. 
 
CC uppskattade iaf att få komma igång, jag gick med honom till ridhuset, vilket var lite med livet som insats då han sprätte omkring och bockade hela vägen. Bocka var oxå det första han gjorde när jag kom upp på ryggen, men efter att ha fått jogga två varv så lugnade han sig och jag kunde skritta runt bruks. 
 
Jag hatar verkligen vintern, som vi alla vet, men vackert är det iaf!
 
 

Kommentera här: