Skiftbyte i unghästfabriken!

Idag har Inka flyttat till sitt nya hem hos Stall Johanna Wall, och allt gick bra. Hon skötte sig fint, och Zamona tog det hela på ett bra sätt. Känns skönt, nu får Z lite lugn och ro ett tag innan det är dags för nästa lilla krabat att se världens ljus! Är ju bara 5 månader kvar nu!
 
Spånet besiktigades idag, hon gick igenom med blanka papper och kommentaren "en otroligt fin häst" så det känns bra, även om Spånet inte är min så är man ju engagerad i henne, hästarna i vårt stall är ju lite "våra" hästar, inte dina eller mina, så såklart känns det skönt även för mig, även om Caroline är gladast såklart.
 
Sen har vintern kommit till Skåne och den är lika fruktansvärd som alla andra år. Vinter för mig brukar betyda mörker, kyla, isbitar till tår och fingarar, halka fast man har broddat för det är typ is överallt, och så det värsta utav allt, kolik. Det brukar vara någon utav hästarna som får det varje år, de dricker för lite och det leder till förstoppningskolik. Hoppas att det blir en mild vinter så vi slipper allt sånt.
 
Itzy har fått gå på vila nu, hon avslutade sin hösttermin med att hoppa bana igår, och det gjorde hon bra! Första gången hon hoppade så måna hinder i rad, och med lite pynt dessutom, men det var inga problem. Vi fick ett litet missförstånd till ena räcket bara, annars lyssnade hon faktiskt bra och var väldigt glad och positiv. Vi hoppade inte så högt, 50cm, men det tyckte jag kunde räcka. Nu ska hon få vila till typ februari, beroende på hur vädret ser ut och hur bra hon tar vilan. Förra året var hon ju rätt besvärlig, så det kanske får bli en kortare period i vinter som jag rider henne för att hålla henne i schack, men det får tiden utvisa.
 
Nu ska CC sättas igång igen, medans Itzy vilar, det är perfekt tajming för min del, ska bli kul att rida min grå prins igen!
 
Här kommer en liten film från när Itzy hoppade bana!
 
 

Kommentera här: