Träningar

I torsdags var det hoppträning igen, gick bra, jag kunde reglera honom mycket mer i galoppen nu och han lyssnar bra på mig, det enda som inte gick så bra var att vi skulle få till bra väg in i kombinationen som stod på diagonalen, vi skulle få tre språng efter att vi vänt upp men jag fick inte ner CC till kortsidan riktigt då han tittade på publiken, så jag fick envist in två hela tiden. Sjukt störigt att inte få till det, men han hoppade kombinationen utan problem ändå så det var inga större bekymmer på det viset, var mest irriterande att jag inte fick in tre språng innan som var tanken med övningen. Vi hoppade bana på 120 och det gick fint, kanske att han överhoppade sig lite vilket jag helst inte vill att han ska göra eftersom det tröttar ut honom så mycket, men det är svårt att göra något åt utom att träna mer.
 
Igår åkte vi till Gärds och tränade lite terräng, nu var där vatten i vattenhindret och det var lite läskigt tyckte herrn inledningsvis, men det släppte sen. Det var även vatten i gravarna, så de var också lite läskiga i början, så det var bra att vi fick träna på det inför tävlingen nästa helg. Han är ju så himla grym min lille häst och gör allt så himla lätt, jag får verkligen lägga band på mig själv så jag inte begär för mycket utav honom... Känns ändå väldigt lovande inför framtiden och jag tror inte att Breeders är någon omöjlighet. Mor och far var med, så mor var lite "tränare" och sedan fikade vi och hade mysigt medan CC fick beta lite gräs. 
 
 
 
 
På tisdag är det tävling igen, på Flyinge, utomhus på gräs... Är inte jätteglad för att hoppa på gräs så är lite nervös, men det är bara att vänja sig. Hoppas att det inte ska regna bara. Hade anmält mig till en klass på fredagen också men strök mig faktiskt. Vill inte pressa honom för mycket.
 
Här kommer en liten film från igår!
 
 
 

Kommentera här: