Terrängträning

Igår åkte jag med CC till Tågarp för att träna terräng. Det var min ordinarie tränare Ted Velander som höll i träningen och jag var jättenervös inför vad han skulle säga om CC.
 
Vädret var helt strålande med skinande sol och klarblå himmel, riktigt vårväder! Perfekt dag för terräng. Far var med och vi fikade lite innan vi lastade ur, mor hade gjort fikakorg med mackor och varm choklad. Så himla mysigt.
 
När jag red fram (vi skulle vara framridna innan träningen började) så träffade jag Anna som red "Terroristen" som ju CC vuxit upp med, var riktigt kul att dels träffa Anna och att hon red just han såklart. Min personliga åsikt är ju att CC är mycket finare men jag är ju kanske lite partisk.
 
Träningen gick jättebra och Ted älskade CC, han sa flera gånger att det är en jättefin häst och han var riktigt imponerad över hans inställning och tyckte han hade helt rätt huvud. Han gillade hans exteriör också och frågade om det var Zamonas föl, och vilken hingst han var efter. Han sa "jag ser många fina hästar men den här är något alldeles extra!" och alla vet vi att Ted inte är den som häver ur sig komplimanger i första taget, han frågad till och med om han var till salu, och såklart är han det, till rätt pris och rätt hem är han det.
 
Jag körde hem med ett stort leende på läpparna och det håller i sig idag också. Det blev inget filmat, far tyckte det var så kul att stå å lyssna på Teds kommentarer och som sagt är det lite svårt för honom att filma eftersom han dels ser lite dåligt genom kameran och dels har artros i händerna så det är inte helt lätt för honom att hålla i kameran. Men som sagt, det gör inget, det var så himla roligt att ha far med så man har någon att vara stolt tillsammans med! Tänk, det är min alldeles egna uppfödning som jag utbildat helt själv, och så säger en så pass inflytelserik person så fina saker om honom. Lyckan är total!
 
Hoppas att det går lika bra nästa helg när vi ska tävla! Då ska jag ordna någon som kan filma jag lovar!
 
 

Kommentera här: