Äntligen

Nu kommer jag äntligen komma igång med hoppträningen igen, kommer att köra hem till Pontus alternativt ett annat privat ridhus och träna varannan vecka. Ska se om jag inte kan lösa anläggningskort någonstnas oxå så vi kan börja få ordning på dressyren oxå, behöver komma iväg och träna småflickorna med. 
 
På torsdagkväll blir det alltså hoppträning, och på lördag blir det tävlingsdebut för säsongen för mig och herr grå. Vi ska rida stilterräng, och vi går ut lätt och gör det enkelt med en ST80H. Ska bli kul att äntligen få komma ut och känna på lite tävlingsatrmosfär, var ju i september senast vi var ute. Ska bli kul med fälttävlan dessutom, även om det är på väldigt låg nivå. 
 
Tävlingen på söndag blev inställd, så nu behöver jag inte oroa mig för att ta honom för hårt i vilket fall, och det var ju lite skönt. Istället blir det hopptävling helgen efter påsk, då ska Zamona föla oxå. Hon är jättetjock och har fyllt ut juvert till bristningsgränsen redan. Kan hända att det blir ett marsföl kanske och inte ett aprilföl? Men hon brukar ju bli klar tidigt och mjölken brukar spruta innan det ens är tal om föl så vi får se. Spännande är det i vilket fall! Och nya seminen är betald och beställd från Frankrike, nu får vi bara hoppas att allt går vägen med fölningen och att hon tar sig fint igen. 

Kommentarer:

1 Emma:

åååh vi måste ses ... Chiloé fick ett stoföl i Fredagskväll =)

Svar: åh grattis!!! klart vi måste!! saknar dig <3 måste se lillsessa 2!!!
Rebecca Joli

Kommentera här: