Det rullar på

Ja, det rullar på här i hästfabriken! Fölisarna växer så det knakar, Itzy och Spånet njuter av att gå på bete, Zamonas mage ser nästan ut att ha börjat växa redan och CC är som vanligt min superstar. I förrgår red jag dressyr på honom, första gången på länge vi red ett riktigt ordentligt dressyrpass och det kändes så himla underbart! Jag älskar verkligen alla tre momenten lika mycket, och CC är lika underbar oavsett om man hoppar, rider dressyr eller terräng. Vi tränade mycket övergångar inom och mellan gångarterna, öppna och sluta, skänkelvikning, förvänd galopp, enkla byten, ja, lite allt möjligt med andra ord. Han var jättefin och jag bara satt och log, härlig känsla! 
 
Igår red jag först Jalla och sedan åkte jag och CC och hoppade lite terräng på Gärds, vi hoppade lite olika linjer bland annat två smala bord som stod lite snett på linje vilket måste varit en enstjärnig linje och det gjorde han ju hur lätt som helst. Hoppade även den där trakhenern med vatten under och coffin och det gick fint. Riktigt härlig dag på terrängbanan med andra ord! 
 
På kvällen sen åkte jag till Löberöd och kollade tänderna på CC, allt såg bra ut och Staffan frågade om han var till salu. Det hela resulterade att jag idag fick ett samtal och provridning är bokad. Jag vill egentligen inte sälja honom, jag älskar honom så himla mycket, men till den här ryttaren säljer jag gärna. Vi får se hur allt går på måndag helt enkelt. 
 
Nu ska jag och mina föräldrar åka och kolla på ett projekt vi kanske ska ta oss an, mycket på gång med andra ord! Ni får dock hålla er till tåls ett tag till för jag vågar inte ropa hej innan vi vet om vi kan få som vi vill. 
 

Zamona hoppar coffin hos Ted 
 

Kommentera här: