Kvalad till Breeders Trophy!!

Idag kvalade min fina prins till Breeders Trophy i hoppning för femåringar! Jag är så stolt och glad! Älskade lilla hästen, vilken stjärna han är! 
 
Det var på hemmaplan det hände, såklart var det ju 120 vi hoppade. Det var galet varmt och jag trodde inte han skulle orka ärligt talat, hästarna har ju inte kunnat vänja sig vid värmen heller eftersom den bara kom som en blixt från klar himmel, men jodå, han hittade turbon och hoppade felfritt, och snabbt. Som vanligt. Jag kan inte förstå hur vi kan vara typ 10s snabbare när jag gör miljoner förhållningar och tar långa vägar... Han täcker väl galet mycket mark helt enkelt och det ska man ju inte klaga på. Åh jag är så stolt och så glad just nu! Det enda tråkiga är att jag inte kan rida honom själv på Breeders eftersom jag är inbeordrad i militären då, men som tur är har jag fina vänner som ställer upp när man inte kan rida själv. Tänk att ha en så fin häst och så fina vänner! Det är få förunnat!! 

Hade anmält mig till en 120 imorgon oxå men strök mig, han behöver inte gå mer än nödvändigt, speciellt inte i den här värmen. 
 
 

Kommentera här: