Ibland känns det inte lönt...

Jag är sjukt besviken idag. Inte på min häst och inte på mig själv, men på att det känns som att jag alltid slår ifrån underläge.

CC var jättespänd, och imed det så var han lite spänd i sitt hopp och jag får inte honom riktigt framför skänkeln, då kan jag inte heller visa hela registret i galoppen. Trotts det tyckte jag ändå vi gjorde en ok runda, han blir ju tittig när han spänner sig, han stannade exempelvis till på väg ner i vattnet och så blir han ju när han blir spänd, och av någon oförklarlig anledning så stannade han till på sista hindret oxå, men hoppade så det blev inte några stopp. Jag hade ju velat att han sög tag i hinderna mer, som han gör på träning, men han blir ju störd av miljön, det är bara att träna mer.

Jag försökte ha i åtanke vad domaren sagt förra gången men jag tycker bannemig det kvittar hur man ändrar och har sig för det blir aldrig som de vill ändå. 
 
Fick ändå en rättvis bedömning tycker jag, 6,8 fick vi och det var väl rättvist om man ser till hur spänd han var.
 
Blir ändå besviken för det var sämst betyg utav alla. Visst, sen fick folk stopp osv som gjorde att de trillade ner nedanför oss i reslutatlistan, men det måste ju ändå betyda att deras hästar oxå varit spända... Men stilbedömningsmässigt fick vi sämst... Jaja, skit samma. Jag får bryta ihop, bita ihop och komma igen. 
 
Det viskades tydligen i publiken att de tyckte han skulle gå till Breedersfinal, och det är ju kul att höra, dessutom kom ett par olika fram och berömde honom och tyckte han var fin och att vi fick snålt betalt, får ta med mig de fina orden istället helt enkelt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: