Saknat mig?

Jag har verkligen blivit sämst på att skriva, men det får ni ha lite överseende med. Veckan blev inte alls som jag planerat den tyvärr, CC fick nämligen kolikkänning i söndags, som tur var så blev det inget allvarligt utan han återhämtade sig snabbt, till stor del tack vare att vi upptäckte det snabbt och kunde hjälpa honom direkt. Han fick vila på måndagen och tisdagen, jag promenerade bara honom en liten sväng men han var helt återställd och hur pigg som helst, så det var skönt, och i onsdags så red jag ut runt bruks tillsammans med Caroline på Corint.
 
Torsdagen bjöd på hoppträning, och det började lite sådär, CC var jättebusig och lite svår att få jämn bjudning på, det blir lite ketchupeffekten när han är på det humöret. Tillslut så blev det ändå ordning på oss, tack vara Pontus pedagogiska support och bra övningar, och avslutningsvis hoppade vi en bana där hinderna låg på mellan 110 och 120 och det kändes så himla lätt och enkelt! Pontus sa att CC är en häst som växer med utmaningen och han hoppar mycket bättre (även om han alltid hoppat bra) när hinderna kommer upp lite, han tvingas fokusera mer och kan inte hoppa lika mycket på fart. Blev så glad när Pontus sa att CC var en sån häst han själv skulle vilja ha, det är ett bra betyg! Gick hem från träningen med världens största flin och bara älskade min knäppa lilla häst. 
 
Jag hann även med att lina Itzy i torsdags, första passet för henne efter vilan och hon skötte sig fint. Satt även up och skrittade lite. I fredags sen så fick hon gå i ridhuset och vi red löst i både skritt, trav och galopp och hon kändes jättefin. Hon är lite svår att styra när det går snabbare än skritt bara, det har hon itne ritkigt greppat ännu, men det ä sånt som kommer. Hon fattar galopp på hjälpen och det är minsann duktigt av henne. Är kul att ha börjat komma igång med henne igen och imorgon ska hon få skor på så att hon kan få börja komma ut i skogen. Hon har vuxit ur sadeln oxå, så jag måste hitta någon lösning på det. Det verkar som om Zamonas dressyrsadel faktiskt kan fungera så ska prova att rida i den nästa gång. 
 
 
 
Igår red jag ut på CC, det regnade och var plusgrader och man får passa på när marken är mjuk för man vet aldrig när det fryser såhär års. Konditionsträning är viktigt och det är inte helt enkelt att få in i planeringen alltid när det är fruset. Hade egentligen tänkt åka och träna terräng någon dag nu i helgen men Ted har inte hört av sig, idag skiner solen och det hade ju avrit perfekt terrängväder men har ingen som kan åka med mig så får hitta på något annat. Vet inte om jag ska rida dressyr, jag hade behövt det men det tar emot när det är strålande sol eftersom jag förmodligen måste vara i ridhuset, jag tror underlaget är för blött på utebanorna... Jag får se vad jag gör helt enkelt!  
 
 

Kommentera här: