Insta och planering

Nu har en hel vecka gått, igen, men det är tyvärr lite dött på hästfronten just nu. Anläggningen har fortfarande varit stängd och vi har bara ridit i skogen (på helt galna, understimulerade hästar med överskottsenergi sprutande ur öronen...). Det enda som varit lite annorlunda, och som varit en bidragande faktor till att jag inte skrivit här, är att vi har skött hela stallet i en vecka eftersom Johanna med familj varit på semester, och det har ju tagit en hel del av den där lilla så kallade fritiden man har i vanliga fall. Jag har dessutom hunnit med att vara sjuk! Riktigt tråkigt.
 
Tävlingsplaneringen har fått ändras en hel del eftersom vi valde att isolera vårt stall, och första tävlingen blir den 19 mars. Då har jag tänkt att vi ska rida stilterräng i Flyinge, det blir CCs första fälttävlansstart och rätt lagom att börja med eftersom det bara är själva terrängmomentet. Jag har faktiskt planerat in en hopptävling dagen efter i Kågeröd, där har jag tänkt rida 100 + 105. Känns han trött efter lördagen så kanske jag inte startar alls, eller bara rider en klass. Vi får se. Det fick bli lite mer komprimerat än jag tänkt mig eftersom vi inte kunde åka iväg på de tävlingar jag planerat nu när vi isolerat, men får känna på dagsformen och ta det därefter, i värsta fall förlorar jag några hundralappar men det är inget jag bryr mig om, det viktiga är att hästen känns fräsch.
 
Eftersom jag jobbar varannan helg så blir det ju lite dumt med att få ihop tävlandet, jag ska dessutom planera in både hoppningen och fälttävlan. Det gäller dessutom att känna av vad det är jag ska satsa på med CC och det har jag verkligen ingen som helst aning om förrän vi hunnit ut på lite tävlingar och kommit igång med träningen igen.
 
Jag hade planerat att göra första riktiga fälttävlansstarten i Tågarp, och de skulle ha tävlingar både påskhelgen och helgen därpå, och eftersom jag jobbar hela påsken så hade jag tänkt rida helgen efter, men nu verkar det som om de bara ska ha en- och tvåstjärig klass den helgen, och blir det så tänker jag att tävla hoppning i Munka Ljungby eller Ljunits istället.
 
Imorgon ska jag för första gången göra något annat än rida i skogen, jag ska, om vädret tillåter, åka till Gärds och hoppa lite terräng hade jag tänkt. Vi får hålla tummarna på att solen har för avsikt att skina, vi behöver få göra något annat än rida ut nu, även om det säkert varit bra med en lite lugnare period och bygga upp kondisen.
 
Har förresten skaffat Instagram, så ni som känner för det kan följa mig och hästarna där, det är ju lite lättare att lägga upp småsaker där.

Kommentera här: