Tävling Sösdala

Veckan har, tro det eller ej, innehållit mer skogsturer, är vi förvånade? Både vi och hästarna är så galet trötta på skogen nu... Dessutom har det inte regnat på ganska länge, inte ordentligt iaf, så detär rätt så hårt vilket begränsar möjligheterna till variation av gångarter. Jag har trimmat lite på fälten nere vid bruks, men det är inte heller optimalt eftersom det går väldigt mycket upp och ner där. Längtar efter att trimma på en plan yta igen!
 
Vi har varit iväg och löshoppat småflickorna dels på Yddinge och dels på Flyinge. Både Spånet och Itzy fick fina vitsord med sig hem, så vi är väldigt glada. Dock så tror jag inte att jag kommer visa Itzy på treårs. Spånet ska däremot visas.
 
 
Itzy-bitzy på Flyinge.
Igår var det tävling i Sösdala, red 110cm och det var ju första gången ute, den största utmaningen med det är ju såklart att de ser framhoppning osv från tävlingsplatsen, men CC tog det bra och hoppade en plättlätt felfri runda. Nästa tävling blir den 3/5 på Flyinge, utomhus även då men på gräs, vilket jag ju personligen inte gillar, men det är bara att bita ihop och köra på om vi ska försöka oss på att kvala till Falsterbo om det nu blir aktuellt.
 
 
På tisdag kör jag med Zamona till seminstationen, nu börjar karusellen igen! Dags att vara nervös för det också, som om det inte räckte med allt annat! Men kul är det, och sjukt spännande!
 

Kommentera här: