Superstolt!

Alltså jag är så stolt och så glad att jag nästan dör en smula! 
 
Idag löshoppade vi unghästarna, totalt är det just nu åtta 2,5 åringar hos Anna och Johanna, alla är verkligen superfina, men idag var min häst BÄÄÄÄÄÄST! Fy fasiken vilka lyror hon gjorde! Så himla glad, jättefin teknik både fram och bak, hon har ungeför 100 gånger bättre teknik än sin bror, är superförsiktig och så himla fin! Tyvärr fastnade det inte på film, men ni får helt enkelt tro mig ändå! 
 
Tyvärr suger hon luft, så det var bara att ringa veterinären direkt så vi kan få henne sydd så fort som möjligt, vi vill ju inte att hon ska tycka det är obehagligt och tappa den här fina tekniken. Alltså hoppar hon såhär så är det LÄTT minst 9-9 på treårs. Men vi får se, nu ska vi förvalta detta, och eventuellt visa, annars tror jag faktiskt hon är en häst för auktionen nästa år, hon har allt man önskar av en häst där, bra storlek, väldigt fint hopp, försiktighet, bra stam... Just nu känner jag mig så himla full av förväntan! Det är sådana här dagar som gör det värt allt slit med hästarna! 
 
Så lycklig! 
 
Inridningen går oxå superbra, har travat på båda flickorna i båda varven, Itzy har jag även galopperat på och ridit lite lös på, så det går framåt! Som Johanna säger: "Itzy är inte bara bäst på löshoppning, hon är bäst på inridning oxå!" ♥
 
*Så stolt*
 
 

Kommentarer:

1 theresekarlssson.blogg.se:

Jisses vad lik z hon är i ansiktet/uttrycket :)
Du får filma nästa löshoppning :)

Svar: Visst är hon! Och det lovar jag att göra!!
Rebecca Joli

Kommentera här: