Tävling igen!

Det börjar bli lite standard att jag ber om ursäkt för hur värdelös jag är på att skriva...
 
Nåväl, just nu står det ganska stilla på hästfronten faktiskt, det är ganska skönt att ha en lite lugnare period, men tråkigt, och jag längtar ihjäl mig till jag får börja rida CC igen. Han får skor på måndag och sen blir det igångsättning efter hans lilla vila nu på lite drygt 2 månader. Vila är viktigt! 
 
Jalla jobbar på och nu har Maja börjat rida honom igen, hon tyckte jag gjort ett bra jobb och att han var mycket bättre i handen, KUL!! Nu ska vi hjälpas åt att rida honom lite ett tag, sen hoppas jag på att hon kan ta över honom helt och hållet för till våren lär jag inte ha mycket tid för honom, men vi får se!
 
Måste ju berätta om Marina och Beckis! De vann såklart både GP:n och küren och det var verkligen en fröjd att se! Beckis gillar ju att hoppa så när de red in på ärevarvet så hoppade Marina in över dressyrstaketet, haha! Efteråt så tog vi en liten segerfika ihop, var kul att höra om Marinas famtida planer med Beckis, och Elin berättade hur det går med Cognac som gör stora framsteg hela tiden och nu sitter bytena och de har börjat tävla lite ihop! Vi berättade ju såklart om våra framtidsstjärnor och kanske mest om de som är på bakning. Speciellt Soyas och Fias bullar är ju såklart högintressanta. 
 
Jag har hunnit med att tävla på toktanten igen dessutom! Det var en riktig impulsgrej och jag har inte ens ridit henne sedan vi red Knock-Outen, dessutom vilade hon dagen innan start, som för övrigt var samma dag som Caroline kläckte idén om att vi skulle tävla. Det blev att vi red LA:1 eftersom det är det programmet som jag tycker är lättast att komma ihåg, haha! 
 
Tyvärr så var framridningen utomhus frusen, och man kunde bara rida fram i collectingringen, vilket ju inte alls är optimalt för Corint som behöver jobbas i minst 40 min innan start så hon är mjuk i kroppen och lydig, som det var nu var hon tokspänd och typiskt olydig istället. Fick ändå göra så gott jag kunde, och trotts att domarbordet var fruktansvärt läskigt (igen) så kom vi iaf runt hela programmet med en del oplanerade skutt och diverse annat hittepå. Väldigt blandat betyg som ni säkert kan lista ut, men jag var nöjd med tanke på omständigheterna. 63,55% är ju verkligen inget lysande betyg, men då hade vi ju som sagt en del grova missar oxå, tex var hon superspänd i skänkelvikningen som ju egentligen är hennes paradgren och vi fick bara 6,5 på båda, som ju såklart är koeff oxå. På ryggningen fick vi bara 4,5 eftersom tanten tyckte det var en dominanshandling som inte accepterades alls, haha, hon är rolig! Och i ena förvända galoppen såg hon spöken och jag fick knappt henne ut till spåret, plus att hon typ skuttade fram i någon form av levad, så en 5a där och det är ju såklart oxå koeff. Första förvända gick bättre och då fick vi en 7a som ju är mer på den nivån vi ligger om hon bara gör som jag säger, men det är ju det som är hela utmaningen med dressyr, man ska dressera hästen och kunna visa upp det oavsett situation, och well, vi är väl inte riktigt där ännu, jag och toktanten...
 
 

Kommentarer:

1 Mathilda:

bra blogg!

Svar: Tack så mycket :)
Rebecca Joli

Kommentera här: