Siktar framåt

Sitter just nu och tittar på inomhusfälttävlan från SIHS, är lite efter får jag erkänna, har inte hunnit kolla på något alls innan faktiskt, men det är bra, då har kjg mycket underhållning och fina tävlingar att fylla ut mina lediga stunder med, även om de inte är så många. Just nu njuter jag av Ingrid Klimke, min strörsta idol! Hon rider så fantastiskt fint!
 
Jag ska faktiskt erkänna att jag sitter här med gråten lite i halsen, för när jag ser de här ekipagen ha så roligt ihop på banan så känns det skit att inte själv kunna göra det. Jag saknar att rida Zamona, hon är så knäpp, men hon är min drömhäst och jag tror aldrig jag kommer få samma känsla på någon annan häst. Vår resa har varit så lång och allt annat än spikrak, men framstegen, även om de varit små, har betytt desto mer. Ett litet moment, som att kunna sitta upp på tävlingsplats, har ju varit ett stort projekt för oss, och att jag äntligen kom ver alla de där hinderna och kunde få komma ut och tävla min älskade häst kändes verkligen så fantastiskt! Jag och min underbara tränare Ted hade så stora planer för oss, och han sa det som var sant, jag kommer aldrig sitta på en så bra häst igen, för hon är verkligen något alldeles extra ute på terrängbanan... Usch nu gråter jag... 
 
Vi pratar om något roligare! 
 
CC har börjat sin igångsättning, jag har skrittat honom för hand och idag ska han få skor. Igår försökte jag klippa honom, om ni inte minns det sedan förra året så panikade han lite trotts att han var drogad, men sen stod han som ett ljus, och det var typ samma nu, man får säga till honom på skarpen så står han snällt sen. Problemet var bara att hans päls var så tjock så maskinen orkade inte klippa honom under magen! Han ser med andra ord ut som ett mongo nu, men ska få låna bästa Martinas klippmaskin så ska jag nog få ordning på honom!

Är så kul att äntligen så sätta igång honom igen, har längtat ihjäl mig. Vi får se hur vår säsong kommer se ut, som det ser ut nu så kommer plan A vara med fokus på hoppningen, mitt mål just nu är att han ska kvala till Falsterbo och att han ska tävla Champion Of The Youngsters igen, sen får vi se om vi lyckas med det. Vi måste jobba med att han ska bli lite starkare i sitt avstamp och rappare i sina bakben. Som det känns nu så känns det inte som att det kommer bli något problem att rida 120 på honom, men han är ju inte superförsiktig så det kan säkert trilla lite bommar, så vi ska göra allt vi kan nu i vinter för att träna upp kvickheten och så får vi se hur det går. 
 
Är det så att jag känner att han inte är riktigt redo för att gå enligt planen i hoppningen så kommer vi ha fälttävlan som plan B och då är det med Breeders som mål. Det är lite utav en chansning eftersom han inte gått någon fälttävlan som fyraåring men jag har känt att han har behövt mogna och bli lydigare innan jag vill ta ut honom i terrängen, och vi behöver ju såklart träna mer och känna mer på hur det känns i terrängen, men han har så himla lätt för det och han har sånt förtroende för mig så jag tror inte det är några problem. Han är ju helt klart mer än fältrtävlanshäst än hopphäst egentligen, han har perfekt modell, ädel, lätt och långbent, han mäter nu 166cm och tror han växer ett par cm till innan han är färdig, han rör sig helt ok och fullt tillräckligt och han är hård som sten i skallen, en riktig fighter och fullständigt otittig, så det är helt klart en stor fördel som terränghäst. 

Vi får se om det blir plan A eller plan B, men oavsett så ser jag fram emot femårssäsongen! 
 
 

Kommentarer:

1 Therese K:

Kul med film :)
Han är jättefin, du har gjort ett bra jobb.

Kommer du ha kvar honom eller är målet att sälja framöver?

Svar: Hej! Tack så mycket! Vad kul att du tycker det :9 Jag kommer ha kvar honom ett tag iaf, sen får vi se vad som händer. Skrev lite mer om det i dagens inlägg :) Hur går det för er?
Rebecca Joli

Kommentera här: