Hela havet stormar!

Oj oj oj vad uppröda folk verkar vara, det verkar vara stormigt på flera håll just nu. Som vanligt är det ju en väldig röra i fälttävlansvärlden där intrigerna verkar tätna mer och mer för varje dag som går, dessutom är det ett jäkla hallå inom Swedhorse där folk avgår till höger och vänster. 
 
Som om inte detta vore nog har en väldnas bloggfejd uppstått mellan Tyra och Ponnymamman. Jag orkar inte engagera mig. en sak kan jag ju dock konstatera, att märkeshetsen är ett faktum. Det är väl både bra och dåligt kan jag tycka, bra eftersom nya innovativa lösningar på utrustning lyfts fram, och negativ eftersom det blir lite utav ett mobbingfenomen och det är ju aldrig bra. Jag tycker hetsen är ganska löjlig. Det är inte märkena man rider med, en väl anpassad utrustning måste man självklart ha, men sedan är det bannemig upp till ryttaren. Jag har både dyrare och billig utrustning, och det jag kan känna gör skillnad är sadlarna, som ju måste anpassas väl, bett och just de innovativa lösningarna, inte märket, billiga kopior är ofta lika bra. Det spelar minst roll vad det är för märken på ens jäkla tröjor, funkar lika bra med H&M som med Hv Polo (jag har testat). Det vore faktiskt bättre om folk lade mindre pengar på pryttlar och mer pengar på träningar, vettigt foder och vård till sina fålar.
 
Hemma i stallet är det i vilket fall lugnt och skönt. Hästarna har fått nya skor och förhoppningsvis är alla nöjda med detta. Natural Balance, om ni undrar, nu i hetsens tider. 

Kommentera här: