Bra helg!

Såklart så hade CC lyckats få en hovböld i fredgas, således blev det ingen pay and jump. Jag var lite besviken över detta såklart, speciellt eftersom jag haft det motigt hela vintern nu med att Z är dålig osv. Som tur är har man sjukt fina vänner som gör allt för att peppa en! Fick rida en utav Johannas hästar vilket verkligen gjorde min dag, så fantastiskt fin häst! Sen fick jag hoppa Corint lite, och ja, hon må vara gammal och ha väldigt mycket åsikter, och svår att rida, men det är ju verkligen en kvalitetshäst och riktigt kul att få hoppa lite, även om det inte var så högt. 
 
Idag fick jag rida Karins julklappshäst (som hon fick i julklapp av sin chef) Ettan, och hon var så himla härlig att rida! Vi klickade verkligen hon och jag. Så glad för Karins skull att hon fått en så fin häst att utvecklas med nu när Rex börjar bli lite till åren. 
 
Tänk vilka fina vänner jag har! Vad rikt mitt liv är! Trotts att det är en jobbig period nu med tråkigheter på hästfronten, hemskt väder ocgh detta eviga mörker, så lyser mina fina vänner upp i tillvaron. 
 
Så stooort tack till Caroline, Karin, Anna, Johanna och Ia för att ni vände min helg och gjorde den alldeles fantastiskt rolig istället! 
 
Hovis är ju oxå världens bästa och kom ut för att kolla på CC redan i lördags, som egentligen är hans lediga dag. Hur bäst är man inte? Tyvärr så hittade han ingen böld som han kunde göra ngt åt, men CC var bättre, trotts att han var lite varm i en balle. Kanske har han en blödning och då blir det antingen bättre på ett par dagar, eller så blir det en böld utav det och då får veterinären öppna och så blir det gips och boxvila osv. Hoppas på att det blir bra. Ska ringa hovis om några dagar så får vi se hur det ser ut då. Sen ska han få skor. 
 
Här är lite film på när jag red Corint. 
 
Uppvärming: 
 
 
 
5,5an:
 
 
 
 

Kommentera här: