Soooool!

Idag vaknade jag upp till skinande sol och ganska varmt ute, det är nästan 10 grader varmt, lika varmt som det var på midsommar, hur sjukt är inte det? 
 
Nåväl, riktigt skönt att åka ut till stallet och slippa regn och rusk för en gångs skull, det blåste inte ens! Jag och Caroline red till ridhuset för att trimma lite, testade att försöka få CC mer aktiv i sina bakben genom att knacka lite med spöet, vilket han till min stora förvåning köpte! Gjorde oxå mycket övergångar och ville att kan skulle vara snabb i dem, både i ökningarna och upptaget, och det blev faktiskt skillnad. Nu ska vi fortsätta träna massor på övergångar både inom och mellan gångarterna och få honom kvickare. Tränade lite på skänkelvikning oxå, har ju tränat på att flytta honom för skänkeln mycket när jag ridit ut men det här var första gången i ridhuset men det gick jättebra, jag har förberett honom väl så han förstod vad jag ville, oh även om jag skulle vilaj ha mer gest i skänkelvikningen i framtiden så var det verkligen en väldigt bra början! Ett embryo till skänkelvikning som Jan Brink skulle sagt! 
 
Ska börja träna dressyr med CC efter jul om jag får en plats för Bert igen, sade ju upp min plats när Z skadade sig, var ju inte lönt att träna med CC då heller direkt, men nu är vi absolut redo! Mitt mål är att han ska kunna göra bra skänkelvikningar, förvänd galopp och göra enkla byten i galoppen innan maj månad, då är han bra i fas inom dressyren tycker jag. Han kommer ju inte kunna mäta sig med dressyrhästarna, absolut inte, men han ska ju vara väl framme i hoppningen oxå är tanken, och han är ju inte någon gångartshäst. Förhoppningvis kommer han även vara väl framme vad gäller terrängen, så det känns som vi är bra på det just nu och har en bra plan inför säsongen som femåring. Jag är glad att han varit så väl framme så att han kunnat hålla jämna steg med sina jämngamla trotts att han fått sina välbehövliga vilor. Nu längtar jag tills vi ska kunna börja hoppa lite igen! Blir ett pass med småhinder nu i veckan, och nästa vecka är det hoppträning! 
 
 
 

Kommentarer:

1 mathildaliv.blogg.se:

Bra blogg! och fin bild!

Svar: Tack :)
Rebecca Joli

Kommentera här: