Höstväder

Usch vilket höstväder det är! Regn och blåst, inte alls skoj. Har placerat mig i soffan med en kopp te och tittar på küren från SIHS. 
 
Var ute och red på mitt vilddjur innan idag, det var spännande! Han är så himla busig! Är ju något jag är väldigt glad för, det betyder ju att han är glad att vara igång igen! Sen är det väl inte helt lätt när man är fyra år och det blåser som bara den ute. 
 
Imorgon jobbar jag heeela dagen så då blir det vila för Herr Grå, men Marina och Beckis ska tävla världscupen i Salzburg så det blir allt lite spänning trotts jobb.
 
Måste komma på hur jag ska få CC mer kvick i bakbenen, ska fråga mina tränare om de har ngt bra tips. Pratade lite med Maja om det, hennes häst accepterar ju spöet bra så hon behöver bara lägga spöet lite på rumpen för att få en reaktion, men CC blir ju mest sur på spöet så vet inte om det funkar. Ska testa på måndag. Ska testa att rida lite bommar oxå, det är ju alltid nyttigt så det skadar ju knappast. Han är lite lurig eftersom han har sånt himla humör, men det är bara att försöka jobba sig runt det och försöka hålla hans humör uppe.
 
 
 
 
 

Kommentera här: