Hoppträning och diverse

Woho! Nu är jag äntigen igång igen med CC! Vi har först skrittat för hand och sedan gravis ökat belastningen och skrittat uppsuttet ute, lagt till lite trav ute, lagt till llite galopp ute och idag red vi första trimpasset i ridhuset i alla gångarter. Han var extremt pigg och busig så det var inte så mycket trim egentligen utan mest att få någon slags balans mellan kadenstrav och bocksprång på något om skulle kunna liknas vid rakt spår. Maja red "sin" fyraåring samtidigt, det är Sorkens lillebror e: Züdenwind och han är ju såklart utbildad enbart för dressyr som ni säkert förstår, men oj oj oj vad man fick prestationsångest! Där rider hon omkring på den här gigaaaantiska svettfuxen som har helt galet bra gångarter och gör ökningar, skänkelvikningar och förvämd galopp, medans jag sprätter omkring på min grå lilla räka som verkligen bara sprätter omkring och knappt går att styra... Känns stabilt! Men det var ändå skoj att få komma igång på riktigt! 
 
Fick frågan efter förra inlägget om jag planerar behålla CC eller om jag ska sälja, och som planen är just nu så kommer jag behålla honom. Sen är det ju tyvärr så att jag inte har råd att tacka nej om jag får ett rimligt bud på honom, och jag vet ju att det söks efter fälttävlanshästar med ljus och lykta, gärna med så stor del fullblod som han har, så jag är väl medveten om att dagen kanske kan komma när jag måste sälja, men tills dess så ska han och jag ha lite kul ihop! Jag behöver ju ha en ridhäst, Zamona går ju inte att rida på och ska Itzy säljas så har jag inget alls att rida, så han får släpa runt på mig ett tag. Dessutom är han en häst som passar mig väldigt bra, jag gillar storleken, att han är så lätt för hjälperna och fin i munnen. Sen gillar jag ju lite knäppa hästar, och han har så himla stor personlighet, och är lite hård i psyket, så vi funkar väldigt bra ihop, än så länge iaf. Sånt kan ju ändras, man vet ju aldrig med unghästar. 
 
Igår så var det hoppträning för Pontus, och jag hade ju tidigare i höst sagt att jag skulle vara med på träningen från december månad, trodde CC skulle vara igång men så kunde ju inte hovis komma den veckan jag hade planerat, så istället fick tant Corint vara stand in, till hennes stora glädje får man väl säga. Hon var så galet stark och övertaggad, så det var en pärs att rida henne, men jag kämpade på och fick mycket bra feedback från Pontus. Han vet ju att hon inte hoppar regelbundet och att hon är gammal, så vi gör inga avancerade grejer, men var ändå skönt för mig att få vara med på henne eftersom jag inte hoppat sedan i september. Hon är ju rolig, vår tok-tant! 
 
Kändes bra att hon var fin och mjjuk idag trotts att hon skuttade över lite mini-hinder igår, Caroline red henne samtidigt som jag red CC. man är ju lite nervös för henne, hon blir ju trotts allt 22 år och man vill ju inte göra mer än hennes kropp klarar av. Hon känner ju nämligen inte alls av det själv när hon går för långt... 
 
 

Kommentera här: