Tävling Ringsjön

Nu är jag hemkommen efter en lång dag som funktionär på hemmatävlingarna. Har inte varit det roligaste vädret men bra sällskap och fina ritter gör det hela lite roligare får man ju ändå säga! Var extra kul att få beröm av båda domarna samt banbyggaren för att de tycker jag gör ett bra jobb! Då blir man ännu mer motiverad! 
 
Igår så tävlade jag själv på min fina lille CC. Han gick först en kanonbra runda i 90cm, han var pigg och glad och hoppade allt med lätthet. Tyvärr hamnade den inte på film, vilket ju är lite typiskt när rundan blir så himla bra, men jag fick en fin liten rosett som kvitto, och då ska man ju inte klaga! Felfri alltså! 
 
Var lite velig om jag skulle rida 1m oxå eller om jag skulle nöja mig med en klass, men eftersom han kändes så pigg, det var på hemmaplan, banan var så bra byggd eftersom vi har en superbra banbyggare, och underlaget var alla tiders så tänkte jag att bättre förutsättningar får vi inte, och någon gång måste han prova gå två klasser.
 
Han laddade om jättebra! Åt lite betfor, betade en stund, drack, stod snält i släpen osv, som ett riktigt proffs. Tror ändå han var lite trött, för det var väldigt mycket åsikter när vi väl kom in på banan sen. Han bockade lite på väg mot ettan och han taggar ju alltid på hinder, men blir lite sur när han tycker att jag lägger mig i vart han ska gå. Svängar, speciellt de som är typ 180 grader, kräver ju lite inverkan från ryttaren och det är min lille man inte helt nöjd med, och då går han emot skänkeln och vill inte riktigt gå fram. Det resulterade i att han rev både tvåan och kombinationen. Jag tycker ändå att han gjorde en jättebra runda. Höjden är inga problem och när han väl förstår att mattes åsikt kan vara bra att lyssna på ibland så blir det kanon! Man får ju inte glömma att han bara är fyra år oxå, den där lydigheten kommer med ålder och träning. Det känns bra att ha känt på höjden oxå, och att det kändes så lätt för honom, inför hans stundande sommarlov, för när det är över så är ju siktet inställt på Champion of the youngsters, som ju är 1m. Enmetersrundan fångade Maria på film dessutom, så den kan ni få se! 
 
Jag är iaf jätte, jättenöjd med helgen, och superglad för min fina lilla fyraåring! 
 
Måste även ge en liten stjärna till Cyria och Cyber som gjorde sååå fina rundor med Johanna på ryggen, känns superkul att ha betäckt med deras pappa, Cyrano. På onsdag ska jag och min bättre hälft Caroline kolla om det finns några bebisar i magen på våra damer! 
 
Nu ska jag slappa i soffan  en stund innan sängen kallar, är helt slut efter helgen, dels har det ju varit mycket med tävlingarna och jag jobbade även i lördagskväll, men det har även hänt lite tråkiga saker i mitt privatliv som suger massa kraft från mig just nu. Ibland är jag väldigt tacksam över att ha en hobby som tar så mycket tid och engagemang, det får ju en att tänka på annat när man går igenom jobbiga saker. Jag älskar mina hästar, det tror jag alla vet, och jag är så tacksam över att jag har dem i mitt liv! De ger mig så mycket ljus och glädje! 

Emma var en ängel och följde med och tog kort, stort tack till henne, och stort tack till Johanna som coachade mig lite extra inför mina starter, och till Karin, Maria och Anna! Jag har så fina männsikor i mitt liv, och det är jag så tacksam för! 
 
 
 
 

Kommentera här: