Jag lever!

Ja, som vanligt, ber så hemkst mycket om ursäkt för den dåliga uppdateringen... Fick skäll av Maria  igår för att jag inte uppdaterat här på länge. Skäms på mig! 
 
Det är lite stiltje på hästdfronten, Z är caslick-opererad och vilar. CC kommer hem först nästa helg, Itzy har fått flytta hem men hon gör ju inte direkt mycket ändå. Hon har haft galoppsadeln på sig, och det köpte hon. Har ju tränat mycket med schabrak och maggjord osv, brukar bli rätt okomplicerat om jag får göra på mitt sätt. 
 
Utöver det så har jag hjälpt mina nyfunna vänner Johanna Wall och Anna Krügel att rida lite hästar åt dem, är jätteskoj och hästarna är fantastiskt fina. Väldigt välstammade, nästan så man får gåshud! 
 
De har en hel del fina hästar till salu, så är det någon som letar efter lovande unghäst kan ni ju höra av er så förmedlar jag kontakten. 
 
Utöver detta så hoppas jag innerligt att Z ska vara fräsch att sättas igång mot veckans slut, för den 8e har jag planerat in två starter i Skabersjö. Är en bit att åka men gillar anläggningen, tävlade ju mycket där när jag bodde i Malmö. Tycker det är värt resan. Tanken är att hon ska gå 110+120 där, sedan är det bara Åsbo och Åstorp kvar av årets tävlingar, och hon får antingen gå 110+120, 110+115 eller 115+120 i Åsbo. Tävlingen i Åstorp är ett meeting och jag har inte bestämt mig för hur jag sak rida där, beror lite på hur jag kommer jobba osv. De klasser jag kan rida är följande:
 
Torsdag: 110 +120
Fredag: 115
Lördag: 120
Söndag: 110+120
 
Måste se hur det går på de andra tävlingarna innan jag bestämmer mig där. 
 
 
 

Kommentarer:

1 Emelie:

Varför är hon sydd? Hur fungerar det då om du vill ta ett till föl? Går det? Sprättar man upp de då eller spricker de själva? Måste man efter en fölning sy om på nytt?
/ingen koll haha.

Svar: För hon tar in luft när hon hoppar, och då trycker luften på livmodern och kan orsaka smärta/obehag, inte på alla, men på vissa, så min tränare tyckte jag skulle testa att sy henne eftersom hon har lite humörsvängningar. När det är dags för föl så klipper man upp henne några dagar innan fölning, det är ganska vanligt att man gör såhär, och många ston som fått flera föl och spruckit många gånger måste sys även om de inte rids. Sedan får man sy om dem igen när fölisen är ute. Eftersom jag ändå tänker vänta några år med att betäcka om så kände jag att det var värt att testa det :)
Rebecca Joli

2 Anonym:

Då funderar jag som bor i norrland hur långt du tycker är "en bit att åka"? ;)

Svar: Hehe en bit är längre än 45min bilfärd anser jag (ni stackare får ju säkert åka mycket längre än så), man blir så bortskämd här nere där det kryllar av tävlingar överallt varenda helg :D Finns tävlingar närmare, men jag åker hellre liiite längre om jag vet att anläggningen är bra :)
Rebecca Joli

3 Camilla:

förra kommentaren var från mig :)

Svar: Hehe ingen fara :D
Rebecca Joli

Kommentera här: