Första bebisen har anlänt!

Jag skrev ju för ett tag sedan att det inte bara är jag utav mina vänner som ska ha föl nu i vår, och nämnde då bla Emma och hennes ston Barna och Kiss Me Kate som båda var betäckta med Homme d'Honeur. Igår födde Kate en fin liten hingstunge, som är pappsen upp i dagen! Man blir ju inte liiite fölsjuk nu!
 
Bilden har jag helt sonika stulit från Emma utan hennes vetskap, men jag tror hon förlåter mig! Vill ni följa den här lilla krabaten, och Emmas andra hästar, så gå in på hennes hemsida www.stallvozz.se
 
Igår var ju som sagt även hovis hos Zamona. Han berömde hennes hull och sa att hon var det avelsto av hans kunder som var i särklass bäst skick, sånt är ju väldigt kul att höra! Hon är väldigt fin, har inte tappat mycket muskler heller och hoppas att det håller i sig även när bebisen och sommaren kommer. Han sa även (återigen) att hon är en av de vackraste hsätarna han någonsin sett, blir man glad i mattehjärtat då eller? 
 
Sen vill jag tipsa om en ny serie som går att följa på Hippson.se! Det är nämligen så att Per Pileryd kommer att exteriörbedöma 5st olika ston och berätta vad man ska tänka på när man väljer hingst till ston av den typen. Jätteintressant! Första inlägget hittar ni -->HÄR<---
 
Jag kan även rekomendera er som är intresserade av avel att läsa hans kompendium om att välja hingst, som är väldigt intressant!
 
 

Kommentarer:

1 Emma:

Haha, du får sno så mycket du vill :P
Kom upp när du har tid så bjuder jag på fölfika! :D

2 Ponnydressyr - Sara:

Sv: Tack snälla! :D

3 My:

Men så underbart söt!!! Nu blir man inte alls mer bebis sjuk och vill att tiden går fortare!! =)) /M

Svar: Eller hur!! helt bedårande!!
Rebecca Joli

Kommentera här: