Suverän helg!

Helgen har, hör och häpna, varit lugn och skön. Känns som jag har fått gjort vad jag ska utan att stressa, vilket är helt underbart! Kan inte minnas när det hände senast. Fredagen bjöd på ett helt magiskt ridpass på Cognac. Han hade verkligen en riktigt bra dag, bar sig själv och lyssnade fint på alla hjälper. Caroline red också en sväng och hon var helt lyrisk på vägen hem. Det är verkligen en häst utöver det vanliga!
 
På lördagen fick han (och jag) vila. Jag hade stalltjänsten och skulle iväg på middag på eftermiddagen vilket gjorde att det inte riktigt hanns med någon ridning. Underlaget är katastrof just nu, is överallt, och stenhård skare på snön, så har inte kunnat rida Chiloé heller. Var riktigt skönt att kunna hinna med allt utan stress, och dessutom få maten serverad. Avslutade kvällen på inflyttningsfest hos Radical Riders mest trogna supporter och kameraman, Quman. It was awesome!
 
På söndagen fick jag den där sovmorgonen jag längtat så mycket efter. Självklart vaknade jag kl 8 bara för det, trotts att jag var galet trött. Vilket iof kanske var bra, för det gjorde att jag inte orkade vara nervös inför finbesöket, som gick mycket bra by the way! De tyckte Cognac var jättefin, och att vi gjort ett jättebra jobb med honom, vilket känns sjukt bra! Att höra det från så framstående ryttare, som ser så mycket fina hästar, det är fantastiskt roligt! Skönt att få ett kvitto på att man faktiskt gör rätt, att ens inridningsystem fungerar, och att man faktiskt har öga för vilka hästar som har kvalité!
 

Kommentera här: