Helgen som var

Jag har varit sjuk en vecka, hemma från jobbet och allt, inte kul! Och ingen ridning på 4 dagar... SUCK! Som tur är var Swish en ängel och red Lina till mig så hon inte behövde mer än 3 dagar, och det kanske var lite välbehövd vila för henne oavsett. Z fick vila helt då Swish och Z inte direkt älskar varandra, och ingen av de andra piloterna i stallet anser sig vara tillräckligt mycket kamikaze.

Iaf, i lördags började jag må lite bättre och bestämde mig för att rida. var fortfarande rätt hängig och visste inte hur långt krafterna skulle räcka, därför var det bäst att prioritera vad som skulle göras, och sedan beta av listan så långt jag orkade helt enkelt. Började därför mocka, sen fick jag pausa lite i solen, sen fixa jag hö, vatten, kraft, sen pausa.

Vädret var underbart! Nästan 20 grader varmt och strålande sol! Efter riduppehållet så vaknade ju barnet i en och jag blev galet sugen på en barbackatur! Det är ju så härligt att rida barbacka en fin höstdag! Blev ett dressyrpass på ridbanan, och det var magiskt! Lina var så himla fin, och när man inte har någon dum sadel i vägen blir ju hjälperna så himla små och Lina tyckte det var kul att bli riden, min fina lilla fuxfia!

Sen fick jag pausa igen.

Släppte ut Lina till Z och CC. Planen var att Lina fick agera dagmamma åt CC medan jag red Z. Tänkte att både CC och Z skulle känna sig lugnare med Lina där eftersom Z och Lina står varandra så nära och CC känner henne sedan tidigare. Det gick SKITBRA! CC var hur lugn som helst, gnäggade någon gång bara men annars inget, och Z var superduktig, förrutom att hon kommit tillbaka till sitt vanliga hederliga i-stadiga jag... I början jobbade hon på fint, hennes ökade trav är ju en dröm alltså! Men när hon börjar bli trött så stannar hon, och bara står. Galoppen är jobbig, och hon protesterar genom att stanna. jag var lite elak, för det stod en liten liten studsserie på banan, och eftersom hon älskar att hoppa så gjorde jag helt sonika så att när hon började stanna så styrde jag in henne i studsen, och det var ju kul! Så galopperade hon en liten bit till. Blev inte något jättelångt pass, som sagt orkar hon inte så hemskt mycket mer, och studsen tar på dem, så ett varv i galopp på båda hållen så var jag nöjd. Längtar till hon kommer ur de där dumheterna. Brukar släppa ju mer hon är igång som tur är... Besvärlig dam, men gud så fin!

I söndags var det allsvenskan. Jag är nöjd med min runda. Lina var kanonfin! Vi petade ner 3:an, och då tappade jag ridningen så vi kom katastrofalt fel in i kombinationen som följde och rev första hindret. Rookie-mistake. Låt aldrig en rivning påverka din ridning... Får väl skylla på att nerverna sitter utanpå kroppen när man tävlar i lag Men men! 8 fel och jag är skitnöjd ändå! Sen var jag heeelt slut!! Z fick vila.

Igår red jag bara Zamona. Red henne på ridbanan och för att slippa bråk bara i skritt och trav. Gick kanonbra! Hon skötte sig fint och det var ng bra med en positiv ridtur utan i-stadighet på grund av att hon inte riktigt orkar samla sig i galoppen.

Tog lite kort på CC oxå, han är helt grå nu! Så söt!! Tänkte lägga upp dem, och filmen från allsvenskan när jag har tillgång till en sladd till kameran. Ska försöka få någon att ta lite kort på mig när jag rider där hemma en dag sen oxå, va längesedan nu tycker jag! Tills dess fr ni h¨lla till godo med lite gammalt!

Kommentera här: