Hopptävling med Z i S Sallerup

Well, målet för dagen var att komma upp på hästen, vilket uppnåddes, och få henne att slappna av, vilket nästan uppnåddes. Vi kom tom in på banan, sen gick det inte mycket mer=P i 90cm vägrade hon ut sigpå andra hindret, och i 1m vägrade hon en gång på första, en gång på andra och en gång på femte hindret. Men hon kändes myyyyycket bättre andra rundan... Tror hon behöver lite mer självförtroende och fatta att det bara är banhoppning det handlar om. Jag är iaf mycket nöjd med dagen, inte ofta man är det efter att ha vägrat ut sig två klasser i rad=P
Marie skulle oxå tävlat idag, men Greven fick en hovböld så de fick stanna hemma=P Lite otur, men det va ju bättre den kom nu än nästa vecka när de ska rida SM i Teamchasing=P Jag hade gärna ridit en gång till med Z innan allsvenskan, men det hinner jag nog tyvärr inte. Det är isf om jag lämnar Marie och Josefine åt sitt öde på SM och åker på pay n jump i Vinslöv... Känns lite sådär så tror itne jag kommer göra det... Satsar på att åka å hoppa med Evelina någon dag istället. Det blir nog bättre=)

Kommentera här: