Årets första dopp i väntans tider...

Ja, jag har ju då ofrivilligt fått bada för första gången i år. Det var i söndags, jag var på Blommeröd med Itzy för att cantra lite i det fia vädret och tänkte avslutningsvis låta henne gå ner och lukta på vattnet i sjön, så jag hoppade av och ledde henne till stranden. Hon tyckte det var lite läskigt att gå ner i sanden, det brukar de tycka, och vågorna var oxå läskiga, men tillslut slappnade hon av lite och nosade på vattnet. Jag klappade henne lite på halsen och berömde henne för att hon var så modig, och då tar hon plötsligt världens mest gigantiska hopp rakt ut i vattnet, och landar typ fyra meter ut i sjön, med en mycket chockad matte i tyglarna, vilket resulterade i att jag landade på mage i vattnet och blev fullständigt genomblöt från topp till tå... Alltså, vilken häst gör så? Okey om jag manat på henne att gå ut men det gjorde jag inte, eller om hon hade hoppat bakåt bort från vattnet, men att ta ett kamikazesprång rakt ut i det läskiga är väl ändå inte helt normalt kan jag tycka? När hon väl landat i vattnet blev hon ju dock rädd och försökte hoppa upp i mitt knä, vilket resulterade att jag hamnade i vattnet igen. När jag väl kom upp och fick upp hästen på land så började jag asgarva. Det var en sån absurd händelse. Det hade ju kunnat sluta riktigt illa, jag hade kunnat bli träffad av en hov och tappat medvetandet och drunknat, speciellt när hon försöker hoppa upp i mitt knä ute i vattnet, men det var bara så sjukt märkligt och jag var så förvånad så jag bara skrattade... 
 
Zamona börjar ju närma sig fölning oxå, hon är beräknad till på söndag, men hon kommer nog gå över tiden, tycker att hon borde börjat fylla sitt juver mer om det var dags så snart som till helgen. Hoppas dock att jag har fel eftersom jag tagit ledigt från jobbet, hade varit skönt med fölning när jag är ledig...
 
 
 
CC var på återbesök i måndags och allt ser bra ut! Nu kunde inte Staffan se någon ojämnhet heller längre, och snedheten syns nästan inte heller. Nu ska vi fortsätta tömköra en månad till, och sen blir det kanske att jobba honom uppsuttet! Jag hoppas verkligen det fortsätter i den här utvecklingen. Och det är så himla kul att Staffan gillar CC, jag blir lika stolt varje gång han säger det! 
 
 
 
Harley är anmäld till treårstest i Flyinge i slutet på april, men jag börjar bli lite stressad över att få henne klar tills dess, hon behöver äta upp sig lite mer och hoppa mer. I värsta fall får jag visa något annat datum, det är ju inte mer med det, men det vore bra om det kunde bli i Flyinge, återigen för att jag tagit ledigt från jobbet. Att ha häst och jobba heltid kräver oändligt med planering lååångt i förväg och det är inte alltid det blir som man planerat...
 
 
 
 

Kommentera här: