Äntligen!

I måndags var jag på återbesök med CC igen, och det ser mycket bra ut! Han var inte alls spänd i ryggmuskulaturen och han var fortsatt ohalt. Staffan var jättepositiv! Nu får han börja tömköras lite smått, bara fem minuter till en början, men dock! Känns så himla bra att vara på gång! Och Staffan sa att han tror att CC kommer vara tillbaka på tävlingsbanorna till hösten! Alltså huuur fantastiskt är inte det?! Jag är så lycklig! Hoppas nu bara att det fortsätter såhär! 
 
Bild från dagens tömkörning
 
Vi har ju kommit in i mars månad oxå, vilket innebär att det är ljust lite längre och att bruksprovet gått av stapeln Kom nyss hem från hingstklasserna och tyvärr är den bild som ligger kvar på näthinnan hur Colmander crashar i ett hinder istället för att ha en fin hingst på näthinnan... 
 
Får väl säga att den gosse som imponerade mest på mig var Casanova Hästak e: Cosmeo - Diamant de Semilly. Jättefin hingst! Och så är ju Lusen fantastik...
 
I dressyren var det nog faktiskt Sibelius e: Rosevelt - Pestige VDL som föll mig mest i smaken, även om han var lite överladdad för dagen. 
 
Förrutom det så går ju allt framåt här, Zamona närmar sig fölning med stormsteg, och Itzy rids, mest i skogen för att bygga kondis och hitta framåtbjudningen, det trivs hon bra med. Min fina lilla Harley har löshoppat och hon gör det så klokt, verkligen underbart temperament på den hästen! Har travat på henne uppsuttet oxå, snart får hon klassas som inriden! 
 
Funderingar på årets hingstval snurrar vidare och det känns som jag bara blir mer och mer förvirrad ju mer jag tänker. Får se om jag är klokare efter bruksprov och hingstvisningar... 
 
Harley löshoppar
 
 

Kommentera här: