You get what you work for, not what you wish for

Jaha då har vi hunnit gå igenom typ vinter, sen lite vår, sen definitivt jättemycket vinter, och nu höst.  Vädret skiftar febrilt....
 
Vi fick värsta snökaoset häromveckan, det lustiga var att det nästan bara var i Höör/Hörby det kom snö, resten av landet verkade till synes snötomt. Bara ett par mil från Höör var det barmark, medan vi hade 70cm snö. Jag gav mig ut på en liten uteritt med Itzy i snön, innan skidspåren lades. Första gången jag red ut själv på henne, tänkte passa på när man landade mjukt, men det gick fint! Hon verkade välsigt nöjd med att få vara själv med matte, och var inte alls tittig. 
 
 
 
CC har tyvärr inte fått så mycket promenader som det varit tänkt, jag vågade inte gå med honom när det var plogat på vägen och han barfota, det var svinhalt. Istället har han gått i sin boxhage, vilket han är mycket nöjd med. Nu har snön försvunnit igen, så nu får han komma ut och gå igen. 
 
 
Harley gör framsteg med stormfart! Jag har faktiskt redan skrittat på henne. Hon är väldigt klok och trotts att hon är känslig så har hon liksom förtroende för en. Hon kommer till mig i hagen nu oxå, så jag tror att jag mutat mig in i hennes hjärta nu! Mor är överlycklig över henne, och drömmer om att en dag kanske våga rida henne, det hoppas jag att hon får! 
 
 
 
 
Jag har fått nya profilkläder oxå! Jättefina blev dem! Jag har designat loggan själv, och jag blev minsann rätt nöjd! 
 
 
Sist men absolut inte minst har lilla Itzy fått åka på sin första hoppträning, för världens bästa Johanna Wall, i annat ridhus och med hästar hon inte känner. Hon var väldigt spänd i början, men sen släppte hon det och fokuserade på uppgiften. Hon galopperar fortfarande spänt, men hoppningen var mycket bättre nu. Vi hoppade fram på hinder nr 1 och 2 och sedan hoppade vi banan två gånger, och det är alltså tredje gången hon hoppar bana, första gången hon rids i ett annat ridhus sedan treårstestet, första gången hon rids i grupp såhär, första gången hon hoppar vattenmatta och kombination, och den lilla hästen bara kör! När hon får hinder framför sig så glömmer hon allt, spetsar öronen och bara hoppar! Alltså fatta att hon hoppade vattenmatta rakt av direkt på första försöket! Jag är så stolt att jag tror jag spricker! 
 
 
 

Kommentera här: