Tävling nr 2

Igår var Itzy ute på sin andra tävling, denna gången utomhus. Hon var jätteduktig, men hon biter sig lite fast i vänster tygel, jag ska be Staffan kolla tänderna på henne så det inte beror på någon vargtand eller liknande. I vilket fall så hoppade hon jättefint, och fick en mycket bättre galopp. Bit för bit faller saker och ting på plats, nu ska bara piloten lära sig anpassa sig efter den här nya lite mer framåtgripande galoppen. Jag kände inte när jag red att det gick fort, men när jag tittade på filmen så syns det att jag behöver räta upp mig lite mer för att få lite mer broms på henne, jag vill att hon ska komma mer på bakbenen. Innan har det inte riktigt varit ett alternativ eftersom målet har varit att få henne att galoppera mer framåt, men nu känns det som att det är dags att förädla galoppen lite mer och jobba på att få den rundare. Till hinder nr 4 fick jag inte riktigt med henne och vi fick ett stopp, helt på mitt konto, inte alls hennes fel. Fick två tidsfel utöver det, så 6 fel på mattes konto och felfritt på Itzys!
 
Harley fick hoppa sista gången innan treårstestet igår och gjorde det så himla fint! Hoppas bara att det håller i sig till på fredag, för då är det dagen D. Ska bli spännande att se vad de tycker om henne, antingen tycke de att hon är lite för stor och lite för outvecklad, eller så gillar de henne. Det handlar såklart om hur hon visar upp sig för dagen oxå. Oavsett hur det går på fredag känns det riktigt kul att få ha sett så fin hoppning från henne som hon visade igår. Jag har ju såklart vetat hela tiden att det är en fin häst, och det är verkligen strunt samma hur det går på testet, går det bra är det ju såklart superkul, men har hon en sämre dag så vet jag ju hur hon är på en bra dag och jag ser verkligen fram emot att börja tävla henne om några år. 
 
Nu ska jag på återbesök med CC. Håll tummarna! 

Kommentera här: