Första skogsrundan

Idag har minsann lilla Itzy-bitzy varit ute i skogen för första gången någonsin, så duktig var hon, travade till och med först sista travsträckan. 
 
Jag ser verkligen fram emot att utveckla den hästen vidare, jag tror hon kommer bli väldigt fin i slutändan. 
 
Kunde inte låta bli att titta lite på tävlingsäsongen nästa år. Det är ju långt ifrån alla tävlingar som ligger uppe på TDB nu, men man kan ju ändå spekulera lite. 
 
Med CC tänker jag att jag först går ut och rider en 110+120, gillar att göra det lite lätt första tävlingen efter vintervilan, så gjorde jag i år oxå när vi åkte till Skabersjö och red 100cm innan vi debuterade 110 tävlingen efter. Nästa år tror jag att jag kommer åka till Lunds Civila den 4/3 och rida 110+120 som sagt, och därefter blir det nog 120+125 i Trolleholm innan vi rider 120 + debuterar 130 i Skabersjö. Det är ju såklart en väääldigt preliminär plan, men det är ju alltid kul att göra en grov skiss redan nu. 
 
Itzy ska ju oxå tävla nästa år och det är ju ännu mer osäkert med henne, men tror vi kommer rida 80cm i Sösdala den 11/3, är det för tidigt så har Hässleholm 80cm en månad senare. Målet är att hon ska debutera 100cm på hemmatävlingen den 20/5 men innan dess får hon ju gå någon 90cm oxå, kanske på Stensäter som jag gillar väldigt mycket. 
 
Generellt blir jag glad över att det finns så många tävlingar på Stensäter nästa säsong. Jag blir även väldigt glad äver att se att Grevlunda GP gör comeback med start 8/6 och där ska jag rida med CC om inget sätter käppar i hjulen. 
 
Stora målet för nästa år är såklart att CC ska vara väl i fas som sexåring, Falsterbo och Breeders ska vi försöka kvala till, och så hoppas jag ju såklart komma med till Champion även nästa år. Itzy ska oxå gå Champion, eventuellt Breeders, men jag kör samma plan med henne som jag gjorde med CC förra året och tar allt ett steg i sänder, vill inte pressa henne för hårt och sätta upp för stora mål. 
 
Ser faktiskt fram emot nästa säsong, ska bli riktigt roligt att ha två hästar. 
 
 

Kommentera här: