Alltså vad hände med vädret?

Jag som sett fram emot att rida i skjorta i solsken typ... och så bara ösregnar det dag ut och dag in... Idag fick jag iaf rida i mestadels uppehåll, man får vara glad för det lilla!
 
Igår fick min grå springare vila, och i förrgår fick han gå ett dressyrpass som kändes riktigt bra! Tränade mycket sidvärtsrörelser och lite förvänd galopp, vill få honom kvickare och mer aktiv bak, det är ju mitt ständiga projekt. Idag hoppade jag lite, inte mycket utan mest lite styrkeövningar och känna av inför fredagens tävling. Han ska gå 110 + 120 i Frosta då. På söndag ska han gå en TH90, det är ju stilbedömd terrängritt. Jag var lite velig om han skulle gå 90 eller 100 men som sagt så kändes det ändå bra att göra det lite lätt och roligt för honom, jag kommer inte satsa på Breeders i fälttävlan ändå, så finns ingen orsak att stressa, utan vi gör det lätt och skoj för honom.
 
Snart är det dags att anmäla till Champion också, så jäkla nervöst! Jag, Johanna och Anna försökte göra lite planering i söndags, Karin kanske också följer med den här gången. Åh vad jag hade tyckt det var kul att ha med mer än en häst! Men jag är glad att jag iaf har en, älskade herr grå!

Kommentera här: