Ridningen i helgen

I fredags fick det bli en kravlös uteritt med Zamona i det fina vädret, jag orkade inte bråka en dag till, utan vi bara njöt av vädret helt enkelt. Är såååå hima tacksam att hon funkar att rida ut på numera, det är ett stort framsteg! CC fick vila efter koliken. 
 
I lördags vilade båda hästarna eftersom vi var iväg hela dagen.
 
I söndags reds först CC ut i skogen i sällskap med Soya och Caroline, gick jättebra och han kändes pigg och glad! han skötte sig bra oxå, ddet enda som vi inte har riktigt kläm på är att hoppa upp på honom, så jag måste ha någon som håller honom. Har iof inte provat utan, men känns som en onödig risk. Sen hoppade jag Zamona och Corint, red 5.5-an och en linje på 3 språng, räcke till oxer. Gick bra och trotts att Z var superpigg så höll hon sig på mattan och var glad och positiv. Det brukar hon ju iof vara när det är dags för hoppning och hon inte blir uppstressad. Corint har blivit jättelydig och fin, trotts att hon var lite taggad, och hon hoppade jättefina språng. 5.5-an var en bra övning för henne! Avslutningsvis red jag Nellan på utebanan i sällskap med Rigmor på Hajen, barai skritt och trav, vi har inte kommit till galoppen ännu. Avslutade med att skritta ut en sväng. Första gången Nellan reds ute och hon uppförde sig bra, hon var dock brunstig och ville inte riktigt gå fram för skänkeln. 
 
Nu ikväll blir det dressyrträning med tanten, imorgon ska vi hoppa och jag hade tänt hinna med CC oxå. 
 
 

Kommentera här: