Helgen närmar sig...

Planen är att ikväll ska jag köpa en klippmaskin, jag måste ha en, jag måste klippa Lina, hon är ett hårmonster. Suck.

Därefter blir det pyssel med mina tanter i stallet. Hinner jag kanske jag rider en sväng innan mörkret faller. Får se hur det blir och på vem det blir isf. Är lite stressad för ska nämligen rida herr Diesel ikväll. Kan tänka mig att han är rätt laddad efter 2 dagars vila... Suck.

Sedan blir det fredagsmys. Får väl se om jag kan tvinga Andreas, om han inte bosatt sig i garaget för i så fall blir det jävlar i det fredagsmys själv!

Lördagen bjuder på utflykt med tjejerna från gamla stallet! Jag är så himla glad att vi har så bra kontakt fortfarande. Jag trivdes så bra när jag hade hästarna där. Visst älskar jag att ha hästarna hemma, men jag skulle helst vilja ha mina älskade hästatöser installade hos mig! Och så skulle jag vilja ha stallägaren oxå hos mig! Ibland önskar jag att jag fortfarande var kvar där. På många sätt var det den bästa stallplats man kan ha. Men man kan inte ha allt! Jag har iaf ett gäng vänner för livet, och trotts att vi är så himla olika och har helt galet olika filosofi och intresse angående hästar så kom vi alltid bra överens. Nästan. Saknar mycket!! Förutom det blir det ju såklart ridning.

Söndag går dagen oxå i ridningens tecken. Lina behöver rastas, Zamona hade behövt trimmas lite och Lina ska klippas (om jag inte gör det på lördag redan)! Vad gäller lille Ior får han nog ha lite kvalitetstid med Greven i hagen. Kanske ska försöka ta med någon som kan fota när han hoppar?

Den som lever får se!

Kommentera här: