Tävling Öved

Så var dagen kommen, dagen då jag officiellt får kalla mig vuxen - min 30års dag... Märkligt nog känner jag nästan mig mer ung och naiv än någonsin förut. Lustigt. 
 
Nåväl, i helgen var det dags för fälttävlan igen, denna gången var det "riktig" fälttävlan igen, dvs alla tre momenten. Det hela gick av stapeln i Öved där CC aldrig varit, så det blev lixom tävling på riktigt utan att ha kunnat träna på banan tidigare. Jag hade riktigt nice starttid i dressyren, 12.02, sovmorgon alltså, sån tur brukar jag inte ha! Man fick ha banvisning till häst och det var ju kanon, framförallt så jag fick möjlighet att rida igenom vattenhindret eftersom han var lite tveksam på vattenhindret i Flyinge. När jag red banan träffade jag Lasse Christensen som var ute och gick banan med sina elever, han tycte CC var jättefin, så jag sken som en sol när jag red runt där. 
 
Dressyren tyckte jag gick bra, han skötte sig fint och det enda var väl att han snubblade innan ena halten. Dock tyckte inte domaren att det gick lika bra som jag tyckte och vi fick bara 63% vilket jag såklart inte alls var nöjd med. 
 
 
 
Till hoppningen valde jag att inte byta träns, trodde inte det skulle göra någon skillnad, men med facit i hand så hade jag nog behövt det. Han tyckte förmodligen det var på tok för lågt och var dessutom lite väl taggad och jag kände att han sprang ifrån mig, fick inte alls honom med mig till hinder nummer fem och kom på en katastrofdålig distans och rev, så fyra fel i hoppningen, inte så nöjd med det heller eftersom jag verkligen kände att den där bommen föll för att han inte lyssnade på mig, och det var ju helt mitt eget fel, ingen skugga över hästen som bara var glad och lite för ivrig. 
 
 
 
Jag var ju såklart inte alls med och tävlade om någon placering med så dålig procent i dressyren, så det gjorde väl egentligen varken från eller till med den där rivningen. Det gjorde nog snarare bara att jag var mer avslappnad i terrängen och såg det enbart som en träning för herr grå, och jag måste säga att jag var sååå stolt över honom, han skötte det så himla bra! Han tittade till lite på ett räcke av någon anledning, men annars hoppade han så himla fint! Riktigt roligt var det och det kändes så himla skönt för det kändes som något lossnat lite. Ni får ursäka fars något skakiga filmning, man ser så dåligt på displayen på kameran när man måste zooma och filma på långt håll. 
 
 


Nu blir det ingen mer fälttävlan i år förmodligen utan nu blir det fokus på hoppningen, och så får vi träna mer terräng och dressyr för nästa säsong. Har förresten börjat träna dressyr för en som heter Annette idag, hon är dressyrdomare så det är bra, hon vet vad de vill se. Hon gillade verkligen CC, hon tyckte att han var väldigt snygg och hon sa att när han musklat på sig lite så kommer han verkligen sticka ut. Hon tyckte han rörde sig bra oxå, framförallt galoppen men hon såg även potential i traven så jag hoppas att vi kan utveckla den tillsammans med henne nu under vintern. Känns skönt att ha kommit igång med dressyrträningen ordentligt, dels är det kul men framförallt är det ju nyttigt och stärkande. 
 
Glömde förresten säga att Ted kom fram till mig på Öved och sa att han sett en så himla fin häst på ite avstånd, och när han kom närmare var det jag och CC, blev så himla glad! Är så stolt och glad för min älskade häst! Bästa lilla grå i heeela världen! 

Kommentarer:

1 Anonym:

Hej! Jag saknar dig på Facebook. Har en fråga. Har du lust att skicka en mailadress?
Mvh
Li Wolf
Amatörtränare, Göteborg

Svar: Hej! Va gullig du är :) Jag ska snart göra comeback på FB :) min mail är [email protected]
Rebecca Joli

Kommentera här: