Breeders

Så var Breedersveckan över! 
 
Det har verkligen varit en superrolig vecka, även om jag inte kunnat hänga på Flyinge så mycket som jag änskat eftersom jag varit tvungen att jobba. Jag är så glad att det gått så bra för min vänner som det gjort under de här dagarna! Johanna och Lusen vann 4års championatet i hoppning och det var verkligen så himla roligt att få vara med på dera resa, som jag hoppas fortsätter i samma framgångsanda nu med sikte på bruksprov och femårssäsong! Inte nog med det utan på lördagens auktion sen så visade vi sju hästar och de såldes för totalt mer än 1,2 miljoner! Jag har aldrig varit med på auktionen förut så det var verkligen en upplevelse för mig! på det stora hela så påminde det ju såklart om hur auktionerna gick till på Irland, men mer fest såklart! Det är så kul att få följa med Anna och Johanna på sånt här, det är spännande att få se alla del i ledet, från hur det knoppas och putsas i stallet till hur det går till inne på arenan. Dyrast av alla hästar som vi visade var Alma e: Cosmeo som såldes för 375 000:-, och det tyckte jag ju såklart var skoj eftersom jag har en Cosmeo hemma. Nu gjorde ju såklart mödernet sitt på prislappen i detta fallet eftersom det är Alexa som är mamma, men ändå! Det var även skoj att tredjeplatsen i fyraårs gick till ett Cosmeo-sto. 
 
Det har ju gått bra för mina vänner på dressyrsidan oxå! Marina hade "bara" med sig Bollen, eller Fireball som han egentligen heter. Han är fyra år och gick till final och fick således testridas av Patrik som berömde hans fina ridbarhet och hur välutbildad han var. Hon är ju grym, Marina, och det är verkligen så himla roligt att man får vara med på ett hörn av hennes framgångar oxå. Hon är en så himla go tjej, som verkligen sliter och jobbar hårt för att vara bäst, och hon förtjänar det så in i bänken! Och Maja gjorde oxå en riktigt bra tävling med båda sina hästar i final! Rio slutade på en sjundeplats i Breeders och Sorken blev femma i sjuårschampionatet! 
 
Maja och jag har spanat lite på nya sadlar oxå, så vi ska planera ihop oss lite så vi kan testrida Ergox2-sadlarna, ska bli spännande! Både jag och Maja har svårt att hitta sadlar, av helt olika anledningar, men det verkar som Ergo kan ha lösningen för oss båda. Jag behöver i sanningens namn både en ny hoppsadel och en ny dressyrsadel, så jag får väl se till att vinna på lotto...
 
har hunnit rida Jalla-balla en gång till oxå, igår, och han var så himla duktig! Red honom utomhus och det gillar han ju mer, han hade funderat på vad det här med ridning nu innebar igen och nu satt galoppfattningarna! Han behövde nog bara fundera lite som sagt. Han var bättre i munnen oxå, han är fortfarande orolig med sitt huvud mellan varven, men det är verkligen bvara en styrkesak. jag har inget emot att treåringar går med näsan framme och alltså inte i form, men han har inget sånt läge, han är född på tygeln som man säger och då blir det jobbigare för honom, han skjuter dessutom på som bara den med sina långa bakben, så det blir naturligt att ryggen kommer upp och han får jobba betydligt mer än vad jag kräver av honom, han är så ambitiös. Av den anledningen så får ridpassen bli korta, vill inte rida honom trött, han ska tycka det är kul och fortsätta ha så fin inställning till arbete. 
 
På torsdag kommer dagen jag längtat efter i typ 2,5år nu. Vi ska flytta flickorna till Anna-gården (Anna och Johanna) och där ska vi påbörja operation inridning. Det är så himla snällt av Anna och Johanna att erbjuda oss denna möjligheten, de har ju helt andra faciliteter än vad vi har, med inhägnad ridbana, eget ridhus, galoppbana, skogen bara utanför dörren, dessutom kan de ju hjälpa oss när vi kommer till det stadiet att vi ska rida ut flickorna, med Jalla fick Caroline ju cykla före och det är ju inte optimalt. även om det fungerar så är det ju bättre med en annan häst som draghjälp. Det ska bli så himla roligt att äntligen få sitta våra små prinsessor och se hur de är! Jag kanske åker i backen så det bara tjongar om det, vad vet jag,  men det ska bli skoj ändå! 
 
Här är filmen från Jallas ridpass igår! 
 
 

Kommentera här: