Skuttning!

Idag unde jag inte hålla mig längre! Jag var bara tvungen att ta några skutt med CC! 
 
Det stod framme ett sockerbitshinder, ett räcke med vattenmatta under och en kombination. hoppade först allt en gång på ca 70cm eftersom det är ett tag sedan vi hoppade, men han gjorde det så bra så jag höjde upp det till 1m på räcket och utsprånget i kombinationen, och inspånget till 90, och han bara leker ju över det som ingenting. Nöjde mig där, det var inte tänkt att vi skulle trimma hoppning utan jag ville bara få lite luft under vingarna. Han kändes så glad och positiv så det var lika bra att avsluta. Tog ett varv i galopp på galoppbanan istället, travade sedan ett varv och skrittade ett varv. Fortfarande väldigt glad och positiv häst! Han hade en bra dag helt enkelt, och det var precis vad jag behövde idag efter en lite jobbig dag på jobbet igår. 
 
Det finns inget som gör mig så glad och får mig att må så bra som mina hästar! 
 
Var ute och kollade till damerna och unghästarna oxå, såklart. Z var superhingstig, hon fick värsta rycket och hingstgnäggade, spände upp sig, slog med svansen och sen ett, tu tre så stod hon rakt upp på bakbenen och vevade! Hon stod så länge, var nästan imponerad över hennes balans.... Caroline hade hört eller läst att om ett sto är dräktigt och det är ett hingstföl i magen så har hon mer testosteron i kroppen än vanligt och kan därför bete sig hingstigt. Hoppas det är så, börjar nästan bli lite orolig för henne... 
 
Småflickorna och gossarna är vänner, typ, och har det bra tillsammans. Småflickorna bossar som bara den, tror de är mer nöjda över det hela än vad grabbarna är, men men! 
 
Nu ska jag iväg och jobba lite igen. Ni får ha det så bra så länge! 
 
Skrittar fram lite i den fina miljön runt Anna-gården som Johanna och Annas stall heter. 
 
CneCne på galoppbanan
 
De små hinderna vi hppade idag. 
 

Kommentera här: