Mycket nu - igen!

Det är fullt upp för mig i vanlig ordning. 
 
I torsdags var det premiärträning för Pontur Molin på hemmaklubben, han hade ju kurs i vintras och nu kommer han alltså komma varannan vecka, helt perfekt tycker jag! 
 
Jag tog det ganska lugnt på träningen eftersom min lille gosse ska hoppa tre klasser nästa vecka, ville mest vara med för att det var första gången osv. Pontus kom ihåg oss, det är ju alltid kul! Han tyckte dessutom att vi utvecklats massor. Jag fick jättemycket beröm på för min position och min sits, och det är kul eftersom jag jobbat mycket med det! Han gillade att jag var med och inte "jagade" utan lät CC ta lite egna initiativ, inom ramarna såklart. Var så glad när han sa "Du gör precis rätt! Du rider inte bara hästen, du utbildar den!" Kommer leva på de orden länge. 
 
Fredag och lördag fick CC vila för jag jobbade både på mitt eget jobb och passade alla Anna och Johannas hästar eftersom de var i Tingsryd och tävlade. Dessutom lyckades Itzy fastna med svansen i elstaketet, fick panik, sprängde staketet, hoppade över ett plank, tog sig över en gärsgård, genom ett gäng hagar till, ut på asfaltsvägen där hon går omkull, hem till stallet och ut på nyplöjda fältet... Hon fick några riktigt fula skrapmärken efter vurpan och ett jättefult hack på armbågen. Var orolig att det skulle ha gått in till leden så ringde ut veterinär, men hon trodde det var lugnt, så vi slapp akutfärd till Helsingborgs Djursjukhus iaf. istället ska jag tempa henne tre gånger om dagen och såklart står hon inne. Det medför ju dock lite mer jobb för mig, mitt i allt annat kaos.
 
Nu är det inte långt till det bär av mot Skövde och Champions! Jag har såklart inte hunnit packa något alls, så har lite lätt panik över det. Tävlingsläderna är iaf tvättade, och jag har rotat fram transportkrubban och inhandlat boxgardiner. Jag hoppas att jag kommer få med mig allt jag behöver, men annars får man väl låna av någon. Efter Champions har vi hopphästselekteringen oxå bara, seeeen ska jag ha semester! Ska åka till mina föräldrar och sova över en natt tänkte jag, och åka till stranden, om det är vettigt väder vill säga. Längtar ihjäl mig! 
 
När CC vilat upp sig igen efter det här äventyret så ska jag minsann åka och hopa lite terräng oxå, det har jag inte gjort på sjukt länge nu ju, och det är ju så skoj... 
 
Några utav stackars Itzys skrapsår
 
Gjorde ett tappert försök att få kompressen att sitta med silvertejp, gick inget vidare... 
 

Kommentera här: