I-landsproblem

Jaha, då var det dags igen, nytt i-landsproblem! Jag behöver köpa några nya vita ridbyxor inför champions, jag klarar mig inte bara med ett par och mina älskade Börjes-ridbyxor som jag köpte för typ 150kr och som tjänat mig troget i 10år har bestämt sig för att helt tappa formen helt plötsligt. Det är väl bara att inse, ett par ridbyxor tål bara x antal tvättar innan elasticiteten ger upp... I vilket fall så får jag ju räkna bort dem, de kan få följa med som reservbyxor på sin höjd. 
 
Då återstår mina Bocaj som är fullt brukbara, men det räcker ju inte med ett par vita ridbyxor...
 
Jag provade massor av vita under Falsterbo men i princip alla är genomskinliga, spelar lixom ingen roll om det är dyra eller billiga, testade alla möjliga men hittade inga. jag gav tillslut upp och önskade mig ett par Pikeur Candela i födelsedagspresent, fick pengar för att köpa ett par och åkte med Caroline, Anna och Johanna till Bengts för att inhandla dessa, men gissa vad? 
 
De var oxå genomskinliga. Liksom alla andr jag provade... 
 
Nu har jag typ testat alla... Mitt hopp står till att Hööks eller Horze kanske kan ha något som inte avslöjar om man har prickiga eller randiga trosor under... 
 
Varför gör man ens genomskinliga vita ridbyxor? Vem vill ha det? Inte jag iaf! Spelar ingen roll om man har vita trosor under, det är fult när man ser igenom dem... SUCK! 
 
Tröstköpte ett par marinblå Pikeur Candela istället, det var ju trotts allt ett par sådana jag fått i present och fick jag inga vita fick det bli blåa...
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Jessica:

Va e det för några från börjes som inte e genomskinliga?

Svar: Ett par jättegamla, har inte sett den modellen efter jag köpte dem, det är Börjes egna märke, Domino eller vad det heter, helskodda med byxfickor typ. Älskar dem och sörjer djupt att de gett upp :'(
Rebecca Joli

Kommentera här: