Mor och son

Det var ett tag sedan jag kunde säga att jag ridit mor och son på samma dag, men idag hände det faktiskt! 
 
Först red jag fina lille Jalla-balla som skötte sig exemplariskt! Han har fått skor nu och det har verkligen hjälpt honom! Helt annan häst att rida och i microsekunder orkade han bära sig så pass att han kunde jobba ordentligt med frambenen. Superkul! Han kändes även mycket jämnare och orkade trava mer i högervarvet än han gjort innan (innan har han ju gärna fallit in i galopp där). Vi tog även bort remontnosgrimman nu då vi upplevt att han varit så fin i kontakten de senaste gångerna, så nu går han bara med vanlig aachen. Tyckte han var lite stökig innan han kom till ro med det nya konceptet men det faller säkerligen på plats snart. Avslutade passet med att skritta bruksrundan, lös, det ni! Inte många bebishästar som klarar det! Han är så duktig!
 
Sedan red jag hans kära mor Corint. Hon fick hoppa lite. Tävlingshinderna står fortfarande kvar på stora utebanan så vi passade på. Hon var supertaggad, och tog för sig mycket mer i galoppen nu vilket är positivt, men lite ovant för hennes del får jag säga. Hon är ju himla häftig och lever verkligen upp när hon får hoppa, hon vill bara hoppa mer, mer, mer men man får ha i baktanke att hon faktiskt är 21 år gammal, så det är ju inga höjder vi pratar om och inte så många språng. Hon är så häftig att sitta på, det är så mycket power i henne! Det är lite synd att hon är så pass gammal för hon är verkligen rolig att rida, hon tycker ju själv det är så kul! 
 
 

Kommentarer:

1 caroline gustafsson:

haha, näst sista bilden! Jisses va ni tar i!!

Kommentera här: