Tappad i skogen

Just nu sitter jag framför TVn och tittar på värlscupen i hoppning på play. Riktigt nice! Har druckit massa the och ätit Ben & Jerrys, kan jag förtjäna eftersom jag haft en väldig otur de senaste dagarna!
 
I förrgår när jag trimmade en Contendro-häst så försökte hon dra sig fri genom att köra fram huvudet, jag höll emot med överlivet men hon ryckte så hårt att jag drog till ryggen, kände direkt att det inte alls var bra, och det resulterade i ryggskott. Grattis till mig! 
 
Sen igår så lyckade jag trilla av en Cyrano de Bergerac-häst när vi red i skogen. Hästen snubblade och gick ner på knä när vi galopperade, och jag gjorde en tjusig kullerbytta över öronen på henne. Slog mig inte så värst mer än lite blåmärken, men min stackars rygg mådde ju inte direkt bättre om man säger så. 
 
Skulle ut å rida ytterligare en häst i skogen och efter vi galopperat så upptäcker jag att benskyddet kasat ner, och ska hoppa av och rätta till det, men lyckas såklart stuka foten när jag landar på backen. KANON! Det var verkligen inte min dag om man säger så. 
 
Idag har jag tagit det ganska lugnt, linat lite hästar, skrittat ut en, trimmat en, och sluppit undan mockning och annat påfrestande för ryggen. Hoppas jag blir kry snart för till helgen ska Z ridas och CC ska hem från betet, dessutom ska jag hjälpa till på tävling. Är sex hästar som ska tävla på lördag och fyra på söndag tror jag. Fullt upp med andra ord! Men det är kul! Hade jag inte haft egna hästar så hade jag lätt jobbat med detta! 
 
 

Kommentera här: